2013. november 17., vasárnap

Körtés-csokoládés minirétes

Az első adag még muszájból készült – mit kezdjünk a maradék pár réteslappal, és nincs annyi gorgonzola a világon, hogy az összes itthon lévő körte elfogyjon.
Aztán kiderült, hogy nagyon jó.
Még szerintem is, pedig én nem szeretem a körtét csak sós dolgokban.
Minimál-sütemény, 4 hozzávalóval, amiből 3 szerepel a címben…

Hozzávalók:

  • réteslap
  • körte (lehetőleg ne legyen nagyon puha)
  • csokoládé (nekem a legjobban fele-fele arányban tej- és étcsokoládéval vált be)
  • olaj

A körtét meghámozom, kimagozom, és vékony csíkokra vágom. A csokoládét felaprítom.
A réteslapokat középen kettévágom. A csíkokat megkenem olajjal. A rövidebbik végükbe pakolok egy kis körtét és csokoládét, a hosszú oldalakat kicsit behajtom, és feltekerem. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakom, megkenem olajjal, és előmelegített sütőben, kb. 200 fokon 12-14 perc alatt megsütöm. Aznap, langyosan-hidegen a legjobb.

Elég sok csokoládé kell bele, én legutóbb a hat réteslapból készült 12 minirétesbe 20-22 dekát használtam el.

0 megjegyzés: