2010. augusztus 2., hétfő

Joghurtos csokoládéfagylalt

Rákaptam a házi fagylalt készítésre, ami mindig úgy indul, hogy előveszek egy nagy doboz 0%-os joghurtot, aztán hol-ez-hol-az kerül bele. Nagyon sok fagyi fogy nálunk, és nem akarok még gömbölyűbb lenni, ezért nem tejszínes, sok tojássárgájás főzött változatokat csinálok (meg mi legyen azzal a sok fehérjével???). A legegyszerűbb csak kicsöpögtetni 2 nagy joghurtot, keverni bele kevés cukrot és megfagyasztani. Mivel azonban nem akarom egy ízre korlátozni a dolgokat, és a joghurt csöpögtetés nem a legkedvencebb elfoglaltságom (nyilván én vagyok a béna, de 2-3 óra csöpögtetés után elég nehéz kivarázsolni a konyharuhából, a 2-3 napos tejföllel nincs gondom, az egy kemény golyó, de a joghurt…. grrr…), ezért más módszert is használok. Ha ízesített fagyi készül belőle, akkor nem vacakolok a csöpögtetéssel, sűrített tejet keverek a joghurthoz a megfelelő állag eléréséhez.

Hozzávalók:

  • 1 nagy doboz (450 g) 0%-os natúr joghurt
  • 1 doboz (320 g) sűrített tej (nem cukrozott)
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 2 evőkanál kakaópor
  • 1 teáskanál cukor

A csokoládét összetöröm, kevés sűrített tejet öntök hozzá, és kis lángon/gőz fölött megolvasztom. Miután a csokoládé megolvadt, belekeverem a kakaót és több részletben a maradék tejet. Pár perc múlva hozzáadom a joghurtot, ízlés szerinti cukrot, és géppel vagy nagy dobozban, kb. óránként villával átkeverve megfagyasztom.

4 nagy adag vagy 6 “normál”. Az egész kb. 1200 kcal és 120 g szénhidrát.

2 megjegyzés:

Annie írta...

Hol találsz 0%-os joghurtot? Én is a joghurt alapú fagyikban utazom, de sehol sem lelek 0%-ost. Vagy csak nem veszem észre?

Lilla írta...

én a lidl-ben szoktam venni. de mintha a tesconak is kétféle sajátmárkása lenne, az egyiken vannak virágok a másikon nem (pár hónapja legalábbis így volt) és mintha a kettőből az egyik 0%os lenne, de ebben nem vagyok biztos.