2017. január 29., vasárnap

Téli rakott rizs (vegán)

telisultrizs

Karácsonykor a már régen közzétett, és nálunk kb. kéthetente előforduló vegán sült rizst “téliesítettem”. Vagy ha úgy jobban tetszik, feltuningoltam néhány extrább alapanyaggal. A sima jázminrizs helyett vadrizses keveréket használtam és a spenót-gomba párost gesztenyére és fodros kelre cseréltem. Nagy sikere volt, úgyhogy jól sikerültek a cserék.

A szójatej mennyisége csak körübelüli, nem mindig ugyanannyi nedvességet eresztenek a zöldségek és a rizs sem ugyanannyit szív be. A rizses keveréket előbb is el lehet készíteni, egy napig simán elvan a hűtőben. Ilyenkor is egy kicsit több szójatejet adok hozzá, hogy  másnap is biztosan krémes legyen a végeredmény. A corn flakest és a reszelt rajtot csak sütés előtt szoktam rászórni.

Ha valaki nem vegán, “csak” vega vagy mindenevő, nyugodtan csinálja tejjel és sajttal. A saját adagomra én is rendes sajtot szoktam szórni.  :-)

Hozzávalók:

  • 12 dkg rizskeverék (rizs, vörös rizs és vadrizs keveréke), ha nincs, sima jázminrizs
  • 1 szál angolzeller, kis kockákra vágva
  • 1 kis hagyma, felkockázva
  • 10 dkg főtt gesztenye, kicsit összevágva
  • 10 dkg fodros kel, leszedve a vastag szárról és kicsit összevágva
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 2 evőkanál liszt
  • kb. 3 dl szójatej
  • 3 evőkanál sörélesztő pehely

a tetejére:

  • corn flakes
  • reszelt vegán sajt

A rizst megfőzöm a csomagoláson található útmutató szerint.

Egy fazékban felhevítem az olívaolajat és pár perc alatt üvegesre párolom a hagymát és a zellert. Sózom, majd megszórom a liszttel, átkeverem, és folyamatos keverés mellett felöntöm a szójatejjel. Felforralom és pár percig főzöm.

Hozzáadom a fodros kelt, a gesztenyét és a sörélesztő pelyhet. Sózom és addig főzöm, amíg a fodros kel összeesik. Belekeverem a főtt rizst, megkóstolom, és ha szükséges sóval ízesítem. Ha túl sűrű, öntök még bele egy kis szójatejet.

Két egyszemélyes vagy egy kétszemélyes sütőtálba kanalazom, a tetejét megszórom corn flakesszel és sajttal, és előmelegített, 200 fokos sütőben kb. 15 percig sütöm. Akkor jó, ha a sajt megolvadt a tetején.

2 adag lesz belőle.

0 megjegyzés: