2017. január 22., vasárnap

Pekándiós granola

granola1

A granola roppant egészséges, hiszen zabpehely, méz és olajos magvak keveréke. És mivel nagyon finom, rettentően eteti magát, de  jobb, ha (legkésőbb) a második maréknál eszünkbe jut hogy, igazi kalóriabomba. Nyilván, hiszen zabpehely, méz és olajos magvak keveréke…

Mandytől van a recept, amit én rengeteg olajos maggal turbóztam fel, és a mazsolát és más aszalt gyümölcsöket teljesen kihagytam, mert a világból ki lehet velük kergetni. Én voltam az a fura gyerek, aki nem szereti se a lekvárt, se a szörpöt, se a kompótot, se az aszalt dolgokat, és ez mostanra sem változott. Azt hiszem most már így fogok maradni.

Ez most a kedvenc uzsonnám, görög joghurt pekándiós házi granolával (és esetleg egy kis friss gyümölccsel, most épp gránátalmával).

Hozzávalók

  • 0,5 dl  kókuszzsír vagy jó minőségű olívaolaj

  • 1 dl méz

  • 20 dkg zabpehely

  • 12 dkg olajos mag - én most pekándiót és kókuszpelyhet használtam

A mézet és a kókuszzsírt egy kis fazékban összemelegítem. A sütőt bekapcsolom 170 fokra. A pekándiót és a kókuszpelyhet kicsit összevágom és összekeverem a zabpehellyel.

A meleg mézes keveréket a zabpehelyhez öntöm és alaposan elkeverem. Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, elsimítom és 15-20 percig sütöm. Sütés közben öt percenként átkeverem. Akkor jó, ha mindenhol megpirul egy kicsit. A tepsiben hagyom kihűlni, majd jól záródó dobozba teszem.

0 megjegyzés: