2009. június 7., vasárnap

Túrós táska

turostaska1

Nagyon szeretem a leveles tésztás túrós péksüteményeket. De ritkán futok bele tökéletesbe. Az ugye nincs kiírva, hogy van-e benne mazsola. Jó esetben tud erre a kérdésre válaszolni az eladó, és még jobb esetben, ha azt mondja, hogy nincsen benne, akkor tényleg nincsen. A leghuncutabb, amikor kicsit ledarálva kerül bele a mazsola, és kipiszkálhatatlan, észrevehetetlen. Kiköpni meg mégsem illik az egész falatot. Az élményt pedig rettenetesen elrontja. A másik része a tészta. Legyen ropogós-leveles, nem pedig kelt-tészta szerű. Ha olyat kívánok, akkor túrós buktát csinálok/csináltatok inkább. Úgyhogy az a legbiztosabb, ha magam állok neki. Mirelit leveles tésztából amúgy sem egy nagy ördöngösség.

Hozzávalók:

  • 1 csomag (45 dkg) mirelit leveles tészta
  • 35-40 dkg túró
  • porcukor (lehetőleg vaníliás)
  • kevés tejföl
  • 1 evőkanál búzadara
  • 1 tojás
  • (liszt a nyújtáshoz)

A sütőt előmelegítem 200-210 fokra (légkeverés). A túrót villával összetöröm, kevés tejfölt adok hozzá (a cukor is hígítja), megcukrozom, és belekeverek egy evőkanálnyi búzadarát (nekem ez utóbbi nem volt, és ki is folyt kicsit a töltelékből a nedvesség). A tepsit nem muszáj kivajazni, nekem jó lett volna, de a búzadarával valószínűleg megoldódik ez a probléma is. Előnyújtott lapok voltak a csomagomban, szám szerint 6 darab, mindegyiket félbevágtam, hogy négyzetet kapjak, és másfél-kétszeresükre nyújtottam őket. Minden tésztalap közepére kanalaztam a töltelékből (jó sokat), felhajtottam a sarkokat, és összenyomogattam az éleket. Tepsibe tettem, megkentem a felvert tojással, és addig sütöttem, amíg kellően megpiruljon.

12 darab lett belőle. Eredetileg a női lapozón.

 

0 megjegyzés: