2009. június 12., péntek

Tortellini gombás mártással

tortellini1

Minimális főzéssel akartam megoldani a másnapi ebédet (és lehessen jól szállítható szokás szerint a gyorsaságon kívül), ilyenkor jönnek a félkész dolgok, mint ez is. Tudok házilag tortellinit-raviolit készíteni, de általában nem akarok. Sonkásat vagy gombásat szoktam venni, aztán mindenféle mártásokkal dobom fel. A leggyakoribb az alap paradicsommártás, most azonban újítottam és laskagombás-zöldfűszerest csináltam.

Hozzávalók:

  • 25 dkg (sonkás) tortellini
  • 1 evőkanál olaj
  • 12 dkg laskagomba
  • oregano, bazsalikom, majoranna, kakukkfű
  • só, bors
  • szerecsendió
  • kevés vaj
  • 2 evőkanál tejszín
  • reszelt sajt

A tortellinit sós vízben megfőzöm, és közben elkészítem a mártást. A gombát megtisztítom, csíkokra vágom, és átforgatom a felhevített olajon. Sózom, borsozom, szerecsendióval ízesítem, és a zöldfűszerekből 1-1 jó nagy csipetet keverek bele. Hozzáadom a tejszínt, és egyet forralok rajta. Leszűrt tortellini tetejére kanalazom, megszórom reszelt sajttal, és azonnal tálalom.

2 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

A végére pedig jöjjön a leglazább medve:

0 megjegyzés: