2010. december 3., péntek

Pestos rizstorta & sült rizsgolyók

Megint nem hallgattam a belső hangra, pedig kellett volna. Már amikor kimértem a 35 dkg rizst, rettentő soknak tűnt, sosem szoktam ennyit beletenni egy 4 adagos rizottóba, de miután megfőtt… Miután 2x ettünk belőle, és még mindig egy csomó volt belőle, új köntösbe kellett csomagoljam. Még egy tojás, kevés vaj, golyó formázgatás, zsemlemorzsa, és gyors olajban sütés. Arra jutottam, hogy gyakrabban is süthetnék rizotto-golyókat.

Valamint egy ponton változtattam, a sütőben sütöttem meg a rizst, nem serpenyőben,a  tányérral-átfordítom módszerrel, mert tisztában vagyok vele, hogy nekem az halálra ítélt dolog, valamint a legnagyobb serpenyőmbe sem fért volna bele.

Hozzávalók:

  • 1 nagy póréhagyma
  • olaj
  • 1 pohár fehérbor
  • víz/zöldségalaplé
  • 1 mozzarella golyó (12 dkg)
  • 35 dkg rizs
  • 2 tojás
  • 10 dkg pesto

a tálaláshoz:

  • paradicsomszósz

az újrahasznosításhoz:

  • 1 tojás
  • 1-2 diónyi vaj
  • olaj a sütéshez
  • zsemlemorzsa

A felszeletelt póréhagymát kevés olajon pár percig sütöm, majd hozzáadom a rizst, átforgatom, és hozzáöntöm a bort. Miután beszívta az összes bort, elkezdek alaplevet/vizet adagolni hozzá, és mint egy rizottót, megfőzöm. Belekeverem a pestot, ha szükséges, kicsit megsózom, és hozzáadom a felvert tojásokat. A felét egy tűzálló tálba simítom, megpakolom mozzarella szeletekkel, és beborítom a maradék rizzsel. Forró sütőben, alsó-felső sütéssel pár percig sütöm (az lenne a jó, ha megpirulna alul-felül, de az lehet, hogy csak a serpenyős módszerrel érhető el). Paradicsomszósszal tálalom.

kb. 6 adag.

Nekünk közel a harmada megmaradt, és golyóként végezte:

A rizst egy mikrózható keverőtálba teszem, és kicsit megmelegítem, belekeverem a vajat, egy tojást, és diónyi golyókat formázok belőle. A rizsgolyókat zsemlemorzsába forgatom, és forró olajban megsütöm. Magában vagy paradicsommártással tálalom.

0 megjegyzés: