2011. december 12., hétfő

Karácsonyi menü

Szakácskönyveket, újságokat lapozgatok, hogy mi legyen 25-én a karácsonyi menü anyáméknál. Hááát nem egyszerű. A legfontosabb felvetés, hogy “nincsenek hagyományok” (nem vagyunk a halászlé-töltött káposzta-rántott ponty vonal hívei) és “nem vagyunk a konyha rabszolgái”, azaz egy menüsor van, nem főzünk ötfélét. Tehát az az egy meg kell feleljen mindenkinek. És étel-intolerancia, allergia, és sok nem-szeretem kövezi ki az utat.
A feltételek:
  • Levi allergiás minden olajos magra. tényleg mindre, azaz semmi dió, mogyoró, mandula, kókusz, pisztácia, mák, kesudió, napraforgómag, tökmag, szezámmag, meg amit még kihagytam.
  • hugi laktóz-intolarens, azaz tejtermékből csak az jöhet, amiből van laktózmentes: tej, vaj, tejszín, tejföl, joghurt (túró is van elvileg, de az újkorában is romlott, felejtős). Meg kemény sajtok.
  • anyám nem szereti a kacsát és a libát
  • én utálom az összes vízi állatot, hal is kilőve
  • Levivel nem eszünk disznóhúst (csak feldolgozva, de én úgy is csak húsos szalonna és sonka formában)
  • senki sem szereti a nem átsütött marhahúst, szóval a marha a bolognai, a hamburger, a vadas és a pörkölt alapanyaga
  • hugi nem szereti a gombát
  • most úgy tűnhet hogy semmit sem szeretek, de az a helyzet, hogy amit nem szeretek, az nagyrészt karácsonykor kerül elő (legalábbis nagyobb tételben): aszalt cuccok, fahéj, szegfűszeg, gyömbér, narancs (rosszul vagyok ha olyannal kell egy szobában lennem, aki korábban narancsot pucolt, rémes az az állott narancs szag, ami a bőrön marad utána), a marcipán is rémes, de az a mandula miatt úgyis tiltólistás
  • senki sem eszik nyers tojást
Azt hiszem ennyi. Nem egyszerű, a desszert profiterole lesz, eddig ennyi tűnik biztosnak.
UPDATE: anyám úgy döntött szereti a kacsát :-) úgyhogy kacsa lesz valamilyen formában, amit viszont kihagytam, hogy én pedig az összes savanyúságra allergiás vagyok.

4 megjegyzés:

mellissina2 írta...

Kedves Lilla!
Komolyan mondom,várni fogom a karácsonyi menüsort!!!Nem lehet könnyű!!!!

4Gyerek írta...

Asztapaszta. Jöszi, de a bőrödbe nem bújnék. Ez kivitelezhető lesz?
Ha igen, szívesen okulok belőle.
Sikert hozzá.

Anikó írta...

Asszem könnyebb lenne felsorolni mit szerettek és ehettek, ez borzasztó, most már én is kíváncsi vagyok mi lesz nálatok a menü:-))))

4Gyerek írta...

Áldott ünnepet!