2012. február 20., hétfő

Avokádós-sonkás szendvics (ABLT)

De mi az az ABLT? Hát a BLT meg egy A. A BLT pedig a nagy klasszikus: bacon-lettuce-tomato, szalonna-saláta-paradicsom. Az A pedig az avokádó.

Kissé beszippantott az iskola (nappalis főiskola – és bejárok!), a munka és a gyógytorna hármasa (jó dolog a második mérnökdiploma megszerzése, de a jelek szerint az eddigiekkel “összeszedtem” egy gerincferdülést), úgyhogy ilyen rettentő komoly dolgokat “főztem” mostanság (és fogok még egy darabig, azt hiszem). Még a “heti kekszet” is Levi sütötte (nemsokára azt is felteszem a blogra), ez van, valamit valamiért. főzök amúgy, nem mirelit pizzán élünk, de főzeléket, meg egyszerű, a blogon már szereplő dolgokat.

Nem tudom hívhatom-e ezt receptnek, az ötlet talán jobb szó rá.

Hozzávalók:

  • pirított kenyér, ciabatta stb (ez a képen ciabatta)
  • avokádó
  • citromlé
  • paradicsom
  • saláta
  • szalonna/sonka – én feketeerdei sonkát tettem bele, amit megsütöttem, mert nem eszem nyers húst

Az avokádót összevágom, meglocsolom egy kevés citromlével, és villával összetöröm. Két szelet kenyeret/a ciabatta mindkét oldalát megkenem avokádóval. Az egyik szeletre/az aljára csíkokra vágott salátát pakolok, teszek rá pár karika paradicsomot és 1-2 szelet sonkát/bacont, és rányomom a másik szeletetet/a tetejét.

0 megjegyzés: