2012. február 5., vasárnap

Csirkés-BBQ pizza

pizza1

Januárban megvettem a TV paprika magazint, mert egy akkora hamburger volt a címlapján, hogy egyszerűen nem hagyhattam ott – sütöttem is utána hamburgert, cheddarral, ahogy kell. Van benne 3 ígéretes lencsés recept is, amikre majd sort kerítek, de elsőnek ezt a bbq-szószos csirkés pizzát készítettem el belőle (a hamburgerhez azért nincs szükségem már külső segítségre). Tésztából a saját verziómat használtam, de legközelebb lustára veszem a figurát és veszek egy előnyújtott feltekercseltet a boltban, mert a pizza nálam a gyorsan összedobom-kaja, ami kicsit ellentmondásban van a dagasztás-kelesztés-várás-sal. (És tudom, de hát “csak” 10 perc, amíg összedobod a tésztát stb. stb. stb., de én ezt a nagy hideget leszámítva, sokszor csak azért kapcsolom be a sütőt/fűtést, hogy megkeljen a tészta, az pedig pazarlás, marad a bolti).

Hozzávalók:

  • 1 tepsihez való pizzatészta (pl. ennek a fele)
  • 1 fél csirkemell 2 szeletre vágva (12-16 dkg)
  • 1 kis cukkini
  • 1 közepes hagyma
  • 1 kanál olívaolaj
  • barbeque-szósz
  • 1-2 evőkanál aprított koriander (aki nem szereti, annak petrezselyem vagy bazsalikom)
  • reszelt sajt (én ementálit raktam, mert most az volt kéznél)

A csirkemell-szeleteket egy kevés olajon megsütöm, majd apróra vágom. A serpenyőben a maradék olajon 1-2 percig sütöm a szeletekre vágott hagymát (pontosabban félkarikákra), majd hozzáadom a felkockázott cukkinit, sózom, borsozom, és még 5-6 percig főzöm. A felkockázott csirkéhez keverem a koriandert és a megpuhult zöldségeket. A sütőt előmelegítem, amilyen forróra csak tudom (nálam ez 250 fok, alsó-felső sütés). A tésztát kinyújtom, beleteszem egy tepsibe (akár a tepsit is elő lehet melegíteni), megkenem barbeque-szósszal, elosztom rajta a csirkés keveréket, bőven megszórom reszelt sajttal, és pár perc alatt megsütöm.

2 bőséges adag lesz belőle / 1 tepsihez való.

7 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Nagyon guszta, imádom a pizzát.

Csiperke írta...

Áááá, nagyon jól néz ki! És pont ugyanezt terveztem holnapra én is!:)) Van egy kis maradék BBQ szószom, és a mai ebédről is maradt fél csirkemell. Csak nálam cukkini nem lesz rajta, mert azt nem szeressük...:)

Lilla írta...

valamilyen zöldséget szerintem tegyél rá, kaliforniai paprikát, vagy akár kukoricát

Csiperke írta...

Kukorica és lilahagyma tuti lesz rajta. Más most nem nagyon van itthon...:)

Névtelen írta...

Én még Jamie Olivernél olvastam, és azóta használom is lelkesen a következő technikát: megcsinálok 1 kg lisztből tésztát, begyúrom, megkel, átgyúrom. Ezután 3-4 felé veszem, és a tésztaadagokat lefagyasztom, fóliába csomagolva. Amikor pizzát szeretnénk (pár órás előretervezés azért nem árt), kiveszem a fagyott tésztát, és időtől függően a hűtőben vagy a konyhapulton hagyom kiolvadni. Ezután már tényleg csak nyújtom, rárakom a feltéteket és sütöm. Egyszer kell csak "szenvedni vele", nekem bejön, majd próbáld ki ezt is egyszer. :-)

Bori

Piffeny írta...

Szia, melyik bolti tésztát ismered és ajánlod? Jó lenne itthon tartani (vésztartalék), de elég sokfélét lehet kapni. Neked melyik vált be?
Köszi.

Lilla írta...

a lidl-s többször használtam már, szerintem jó, de szerintem a sparost is nyugodtan kipróbálhatod. elvileg bírniuk kell a fagyasztást, de nem próbáltam még.
persze nem a kerek vastag elősütött lapokra gondolok, hanem a hűtőpultos sütőpapírra tekert frissre, ami úgy néz ki pont mint a friss feltekert leveles tészta

Bori: a házi tészta fagyasztása azért nem megy nálam, mert 19 literes a fagyasztó.... és inkább fagylalt meg borsó legyen benne mint kelt tészta