2012. december 16., vasárnap

Csokoládés “benyomott” keksz

IMG_8428

… dobpergés…
megkezdtem a karácsonyi sütést és nagytakarítást, és elmélkedést, hogy milyen desszertet csináljak. (mit desszertet, desszerteket!)
Ilyenkor beindul a keksz-gyár, előkerülnek a dekorcukrok, és a szokásos heti adag többszöröse fogy vajból cukorból és csokoládéból.

Hozzávalók:

  • 2 csésze* liszt
  • 1/3 csésze kakaópor
  • 22 dkg puha vaj
  • 1 csésze cukor + kevés a forgatáshoz
  • 1 nagy (L-es) tojás
  • 1 teáskanál vanília-kivonat
  • csipet só

a közepébe:

  • 12 dkg étcsokoládé
  • 5 dkg vaj
  • dekorcukor

*1 csésze = 2,25 dl

A vajat habosra keverem a cukorral, majd alaposan beledolgozom a vanília-kivonatot és a tojást. A lisztet összekeverem a kakaóval, és több részletben a tojásos-vajas keverékhez adom (egy tálas mixer az egész kevergetést elintézi).
A sütőt előmelegítem 180 fokra és két tepsit kibélelek sütőpapírral. A tésztából kb. 2 cm átmérőjű golyókat formázok, meghempergetem cukorban, és egymástól 3 cm távolságra a tepsibe teszem. 5 percig sütöm, majd kiveszem és karalábévájóval mélyedést nyomok a közepükbe. Visszateszem a sütőbe és 5 perc alatt készre sütöm (nem szabad kiszárítani!).
Miközben hűl, elkészítem a tölteléket. A vajat és az összetört csokoládét egy tálba teszem, és forró víz fölé teszem. Miután összeolvadt, és simára kevertem, félreteszem kicsit hűlni. Egy kanállal (vagy zacskót használva “habzsáknak”) megtöltöm a kekszeket, szórok rájuk dekorcukrot, és félreteszem (így télen = ki az erkélyre), hogy a töltelék megdermedjen.

2,5 tepsinyi lesz belőle.

2 megjegyzés:

teller-cake írta...

Micsoda dekoratív kekszek, szerintem jól dugd el őket...:)

4Gyerek írta...

Elég jól eldugta :D
Ajándékba (is?) küldött belőlük, szóval arra már hiába fáj a fogunk ;-)