2013. december 17., kedd

Bagel

IMG_9118

Azt hittem, hogy bagelt sülni ennél nehezebb – oké egyszer régen nekifutottam és nem lett jó, ami meg is lepett, mert mindig szoktak sikerülni a kelt tészták, igaz ez most nem briós vagy bukta hanem kenyér-sütés.
Most akkor második nekifutás, Limara receptje, és tádám sikerült.
Pár dolgon változtattam: finomliszt és porélesztő, ezek az én fegyvereim, és a második kelesztést éjjel elintézte a hűtő. Én nem vagyok az a fajta, aki reggel négykor kel, és nekiáll dagasztani. Én beüzemelem este 10-kor a kenyérsütőgépet, majd az megdagasztja helyettem, megformázom a bagelt, be a hűtőbe, és reggel* jöhet a főzés+sütés.

*reggel: szombat délelőtt 10-kor, amikor nagy nehezen kivakarjuk magunkat az ágyból.

Hozzávalók:

  • 30 dkg liszt (finomliszt vagy kenyérliszt)
  • 2 g porélesztő
  • 1 kávéskanál só
  • 1 teáskanál cukor
  • 1 teáskanál olaj
  • kb. 1,5 dl langyos víz

Az összes hozzávalót beöntöm a kenyérsütőgépbe, és elindítom a dagasztás + kelesztés programot (B terv: kézzel simára dagasztani, és meleg helyen a kétszeresére keleszteni). Elég kemény kell legyen a tészta, lehet, hogy ennél egy kicsit kevesebb vízre van szükség (+/-1-2 kanálnyi).
A tésztát átgyúrom és 4-6 bagelt formázok: azaz először zsemléket, majd az ujjammal kilyukasztom a közepüket. Lisztezett tálcán, letakarva berakom a hűtőbe**.
Reggel előmelegítem a sütőt (220 fok, légkeverés), egy tepsit kibélelek sütőpapírral, és egy fazékban vizet forralok. A vízbe szórok egy kanál barnacukrot, majd oldalanként fél percre a forrásban lévő vízbe teszem a bageleket. Szűrőkanállal kiszedem a tepsibe (opcionális: mákkal vagy szezámmaggal megszórni a tetejüket), és kb. 15 perc alatt megsütöm.

Füstölt hallal (lazac) és krémsajttal, vagy krémsajttal és uborkával…. Hmmmm…

**ha nem másnap sütöm, akkor 30 percig, letakarva kelesztem a pulton formázás után.

Mérettől függően 4-6 darab lesz belőle.

0 megjegyzés: