2014. október 15., szerda

Pásztorpite-sajtos makaróni (shepherds mac)

Van pár szuper új szerzeményem. Az egyik egy szakácskönyv, amit teljes egészében a mac’n’cheesenek szenteltek az írók. Csodálatos. Abszolút csodálatos.

Egy másik pedig a Mickey Egeres habverőm. Amivel nyilvánvalóan még jobban esik a besamel főzés, ami elengedhetetlen része a mac and cheese készítésének. (Juhu, hello Disneyland!)

Ez a második recept, amit kipróbáltam a könyvből (amitől instant kreativitás-roham tört rám, és elkészítettem egy saját fantörpikus mac verziót, amit hamarosan közzé adok – teljesen saját fejlesztés, és hát húúúú, elképesztő lett).

Nagyon egyszerű a történet. Gyakorlatilag egy pásztorpite, aminek a tetején krumplipüré helyett sajtszószos tészta van. Zseniális.

Nagyjából betartottam a receptet. Egy dologban változtattam. Ha a sajtos makarónit bedobom a sütőbe is, nem szoktam külön megfőzni a tésztát. Olyat veszek, ami 6-8 perc alatt elkészül, kicsit hígabbra főzöm a sajtmártást, a főzési idő feléig főzöm benne a tésztát, aztán majd a sütőben elkészül. Megspóroltam egy fazekat, egy fedőt, és egy szűrőt! Hurrá!

Hozzávalók

az alsó húsos réteghez:

  • 17-20 dkg darált marhahús
  • 0,5 csésze apróra vágott hagyma
  • 0,5 csésze borsó (ha mirelit, felengedve)
  • 0,5 csésze apróra vágott sárgarépa
  • só, bors

a tésztához:

  • 10 dkg tészta*
  • 5-6 dkg érett cheddar, reszelve
  • 4 dkg vaj
  • 40 ml liszt (kb 3 evőkanálnyi)
  • 1,25 csésze tej (300 ml)
  • (panko) morzsa a tetejére (vagy összetört natúr corn flakes)

Először elkészítem a húst. Egy serpenyőt közepes hőmérsékleten felmelegítek, majd addig sütöm benne a húst, amíg mindenhol kifehéredik (nem kell hozzá zsiradék!). Sózom, borsozom, hozzáadom a répát és a hagymát, 5 percig főzöm, majd beleszórom a borsót. További 3-4 perc főzés ezután kiszedem egy közepes, vagy két kisebb, egyszemélyes sütőtálba.

A sütőt előmelegítem 200 fokra. A vajból, lisztből, tejből besamelt főzök. Beleszórom a sajtot, kicsit megsózom**. Belekeverem a tésztát, és kavargatva félig megfőzöm. A húsos ragu tetejére kanalazom, megszórom morzsával és kb. 15 perc alatt megsütöm.***

3 adag lesz belőle.

*külföldiül nem az a makaróni mint nálunk, ehhez a szarvacska,a  kis kagyló és hasonló tészták jók, nem a lyukas közepű spagetti.

**ha a szósz nem tűnik elég sajtosnak, meg kell kicsit sózni.

***ha letelt a 15 perc de még nem pirult meg a teteje, érdemes grillre vagy felső sütésre váltani és pár perc alatt befejezni.

0 megjegyzés: