2014. október 3., péntek

Marhahúsos-babos taco

Nagyon régen csináltam ezt a tacot, úgyhogy az élmény már nem olyan friss, csak annyit mondhatok, hogy király volt :-)

Tacohoz azt a fajta tortillalapot szoktam venni, amire gorditas van írva, kicsit vastagabb mint a szokásos, puha búzalisztes, és nagyon jól össze lehet vele fogni a tölteléket. A marhahúsos ragu és a babpüré is jól fagyasztható – a babpüré most nem házi volt, hanem konzerv, a felét rögtön befagyasztottam,a  másik felét megettük a tacohoz és szendvicsbe pár nap alatt.

Hozzávalók:

  • 8 kisméretű puha búza tortilla (gorditas)
  • jégsaláta, vagy káposztasaláta-alap
  • tejföl
  • korianderzöld (aki nem szereti, annak petrezselyem)
  • babpüré (angolul refried beans, spanyolul frijoles refritos, ez van a konzervre írva, de házilag is egyszerű előállítani)

a húshoz:

  • 25 dkg darált marhahús
  • 1 evőkanál olaj
  • 1 apróra vágott hagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 teáskanál őrölt római kömény
  • 1-1,5 teáskanál taco fűszerkeverék
  • 1 kis sűrített paradicsom
  • (chilipaprika)

A húsos raguhoz az olajat felhevítem, pár perc alatt üvegesre sütöm a hagymát, majd hozzáadom a római köményt, a taco fűszert és a zúzott fokhagymát. Állandóan keverve kb. fél percig pirítom, majd hozzáadom a húst. Addig sütöm, amíg mindenhol kifehéredik. Felöntöm a sűrített paradicsommal és egy kevés vízzel, sózom, és kb. 20 percig főzöm. Közben, ha szükséges adok hozzá még egy kis vizet. A végén jó sűrű kell legyen (mint egy paszta).

Megmelegítem a tortillát (én ezt a lépést sokszor ellógom*) és a babpürét, és jöhet az összeállítás. A tortillákra egy kevés babpürét kenek, rákanalazom a húst, majd jön a saláta-tejföl-koriander(petrezselyem) hármas.

Nálunk 2 tortilla az adag, úgyhogy ez összesen 4 (a tortillalap, a babpüré és a hús is kiválóan fagyasztható). Éhesebbeknek, nagyobb étvágyúaknak inkább 3 adag.

*a mikróban melegített tortillának nem szeretem az állagát, a sütőt meg ezért nem fogom bekapcsolni…

0 megjegyzés: