2014. november 3., hétfő

Tészta sült karfiollal és citrommal – “Végigfőzni a Meatless-t”

Újra elővettem a Meatless-t és főztem belőle egy remek őszi tésztát. Kicsit szkeptikus voltam a nagy lelkesedéssel kapcsolatban, hogy hú a sütés egészen más dimenzióba emeli a zöldségeket, különösen a karfiolt. És tényleg.

Egy hátránya van. Friss karfiol kell hozzá – utálok karfiolt darabolni, ha csak lehet, a mirelit verziót választom. De ezért megéri.

Hozzávalók

  • 45 dkg karfiol, kicsi rózsákra szedve
  • 1 lilahagyma, nagyobb darabokra vágva
  • 2 evőkanál kapribogyó
  • pár evőkanál olívaolaj
  • 10-15 dkg tészta (az eredetiben orecchiette)
  • 1 evőkanál reszelt citromhéj (kezeletlen citromé!), ha ninc skéznél kezeletlen citrom, akkor citromlé
  • só, bors
  • petrezselyem (én sajnos elfelejtettem)

A sütőt előmelegítem 230 fokra, a karfiolt, a hagymát, a kapribogyót egy tepsibe teszem*, meglocsolom egy kis olívaolajjal, sózom, borsozom, és kicsit összeforgatom. Kb. 40 percig sütöm, hogy a karfiol megpuhuljon, és elkezdjen megpirulni.

Közben megfőzöm a tésztát, a főzővízből félreteszek egy kicsit, majd leszűröm. Összekeverem 1 evőkanál olívaolajjal,a  citromhéjjal (vagy citromlével) és a sült zöldségekkel. Ha szükséges, sózom, és adok hozzá a félretett főzővízből. Azonnal, petrezselyemmel megszórva tálalom.

2 adag lesz belőle.

*akkora tepsi kell, amiben nem lógnak egymásra a zöldségek.

0 megjegyzés: