2014. november 24., hétfő

Aszalt paradicsomos zabkeksz

Van Mandynek egy nagyon jó sajtos keksze, már egy csomószor csináltam, néha csak sima lisztből, néha részben tökmagliszttel,  néha részben teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszttel. Most ennél egy kicsit nagyobbat tekertem rajta.

Lisztet most egyáltalán nem használtam. Zabpehely az egész, és némi jó sok aszalt paradicsommal turbóztam. Egészen érdekes az állaga a zabpehelytől, kicsit morzsalékosabb mint búzaliszttel, de nagyon finom és “levegős”. Furcsa jelző ez egy keksznél, de tényleg ilyen.

Érdemes lenne 1/3 liszt, 2/3 zabpehellyel is nekifutni.

Hozzávalók

  • 21 dkg zabpehely
  • 1/2 teáskanál sütőpor
  • 1 kávéskanál só
  • 16,5 dkg vaj
  • 16,5 dkg reszelt ementáli
  • 2 tojássárgája
  • 5 dkg apróra vágott aszalt paradicsom*

A vajat habosra keverem a tojássárgájával és a sóval, majd belekeverem a reszelt sajtot. A zabpelyhet kicsit összedarálom az aprítóval – egy része legyen liszt-szerű, egy része maradjon még kicsit darabos. A zabpelyhet és a sütőport összekeverem, és pár részletben a vajas keverékhez adom. Belegyúrom az aszalt paradicsomot, a tésztából két hosszú hengert formázok, fóliába csomagolom, és minimum egy órára beteszem a hűtőbe.

A sütőt 180 fokra előmelegítem, a hengereket kb. fél cm vastag karikákra vágom, és a kekszeket sütőpapírral bélelt tepsiben, kb. 15 perc alatt megsütöm – akkor jó, ha van egy kis színe.

Rácsra teszem hűlni, és miután kihűlt, jól záródó dobozba teszem.

2-2,5 tepsinyi lesz belőle.

*nekem aromazáró csomagban volt nem túl keményre aszalt paradicsomom, azt csak felvágtam, és már ment is a tésztába. Az olajban eltett verziót szerintem használat előtt egy kicsit olajtalanítani kell – leöblíteni, és megszárítani (és esetleg kevesebb tojássárgáját használni, a 2 sárgája helyett mondjuk 1 egész tojást).

0 megjegyzés: