2011. október 17., hétfő

Zabpelyhes pikelet–ausztrál palacsinta

pikelet.jpg

Annyira jópofa szó az, hogy pikelet. Kikelet-pikelet. Különösen azt tekintve, hogy vasárnap hajnali 8-kor felkeltünk forma-1-et nézni, én pedig közben megsütöttem ezeket a palacsintákat. Nyilván sokaknak a hajnali 8, az nem hajnal, hanem már délelőtt, nekünk azonban az, a normál hétvégi ébredési időpontunk 10 óra.

WP_000129

Szeretem a kanapénkat, nem csak remekül lehet rajta feküdni (nyilván ülni is, mi azonban aszerint választottunk kanapét, hogy a karfája kényelmes legyen fekvéskor), de a karfán megáll még a legnagyobb lapostányérom is, mivel sima a teteje (és elég kemény ahhoz, hogy a tányér ne billegjen de elég puha a tökéletes fekvéshez). Úgyhogy forma-1 nézés közben, Levi telefonjával, a kanapén ülve le tudtam fényképezni a reggelinket. :-) Mr & Mrs Geek.

A palacsinta kissé időigényes, mert kétszer is állni kell hagyni, amúgy azonban gyorsan sül. Az első áztatást szerintem akár éjjel is meg lehet ejteni, este összekeverni a zabpelyhet a tejjel, aztán reggel onnan folytatni a receptet, így szerintem akár a második pihentetés el is maradhat.

Hozzávalók:

  • 1 csésze zabpehely
  • 3/4-1 csésze tej
  • 1/3 csésze liszt
  • 1/3 csésze cukor
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 2 tojás
  • 50 g olvasztott vaj/olaj (nekem ez utóbbi)
  • a sütéshez kevés olaj (olaj spray a legjobb)

A zabpelyhet összekeverem a  tejjel és 30 percig állni hagyom (érdemes nem hozzáönteni az egy csészényit, nekem annyival túl híg lett, extra lisztet kellett még belekevernem). Összekeverem a cukrot, a lisztet, a szódabikarbónát és a sütőport. A tojásokat, az olajat, és a lisztes keveréket a zabpehelyhez adom, és újabb 15 percig pihentetem. Végül ha szükséges, adok még hozzá tejet/lisztet (kanállal kell tudni adagolni a serpenyőbe). Vékonyan kiolajozott serpenyőben, evőkanálnyi adagokban (egy nagyobb serpenyőben egyszerre 3-4 palacsinta is sülhet), közepes lángon, oldalanként 1-2 perc alatt megsütöm. Mézzel/juharsziruppal/csokoládéöntettel tálalom. (+ gyümölcs+tejszínhab)

2 fős adag.

0 megjegyzés: