2012. április 22., vasárnap

Olasz zöldségleves tortellinivel

Ismét az aktuális (magyar) GoodFood-ból főztem – szokás szerint némi változtatással, és ahogy elnézem az elmúlt hetek termését, ismét levest. Úgy tűnik mostanában leves-fronton újítgatok leginkább.

Találtam a levestészták-levesbetétek között olyan tortellinit, ami száraztészta, felbontás után sem kell hűtőben tartani, és ami a levesnél a legjobb: kisebb mint a hűtőpultban található.

Hozzávalók:

  • 1 teáskanál olívaolaj
  • 2 sárgarépa
  • 1 hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 40 dkg darabolt paradicsom-konzerv / 40 dkg paradicsom kockákra vágva
  • 10 dkg borsó
  • 10 dkg cukkini
  • 2 adag tortellini (25 dkg friss vagy 12,5 dkg száraz, én ricottás-spenótosat használtam)
  • bazsalikom, só, bors
  • 1 liter zöldség-alaplé
  • friss reszelt parmezán a tálaláshoz*

*hát igen, a képen nem az van, mert épp’ nem volt itthon

A hagymát nagyon apróra vágom, a répát felkockázom, és a cukkinit 2-3 cm hosszú, vékony csíkokra szeletelem. Egy fazékban felforrósítom az olajat, pár percig sütöm benne a hagymát és a sárgarépát. Hozzáadom a zúzott fokhagymát, a paradicsomot, felöntöm a zöldség-alaplével és kis lángon 10 percig főzöm. Ha száraz tortellinivel készítem, hozzáadom a tortellinit, majd 10 perc főzés után a borsót és a cukkinit és 5-7 perc alatt készre főzöm. ha friss tortellnivel készítem, még 8 percig főzöm, majd belekeverem a tortellinit, a  borsót és a cukkinit és 5-6 perc alatt puhára főzöm a tésztát. Bazsalikommal és parmezánnal megszórva tálalom.

4 fős adag.

4 megjegyzés:

Ízlésszindróma írta...

Naggyon tetszik, visszajövök és megfőzöm :)))

Lilla írta...

:-)

GasztroRéka írta...

Ezt a levest én is elkészítettem. Igaz első körre nem kaptam spenótos-ricottás tortellinit, csak másodikra.
1X a Tesco Expresszben voltam, aztán Lidl-ben. Dupláztam a mennyiséget a Good Foodhoz képest,mert csak 50 dkg-s tortellinit kaptam.

Nagyon finom volt, csak egy gond volt vele. Nekem a tortellini nagyon megitta a levet

Lilla írta...

mi este ettük a maradékot, egy kicsi folyadékot beszívott ez a száraz tortellini, de nem volt vészes. amúgy a bontott csomag tortellini 23- napig elvan a hűtőben (írja is a lidl-s a csomagoláson). ezt a száraztésztásat csak kevés helyen láttam eddig. meg a tesco express van amiben tök jó, de van amiben nagyon gyenge. nálunk szemben vele van a spar, én inkább oda járok