2012. április 29., vasárnap

Spárgaragu húsgombóccal

spargahusgomboc3

Hugi szerzett nekem antikváriumból egy sárgás könyvet, amiből ez az első recept, amit kipróbáltam. Kicsit pepecselős, hétközben biztos, hogy nem foglalkozom ennyit a főzéssel, de hétvégére remek. Spárga, marhahús, tejszín, fehérbor, leveles tészta… azt hiszem ezzel mindent elmondtam. Finom színes tavaszi fogás, és bírja a melegítést is.

Hozzávalók:

  • 50 dkg fehér spárga
  • 50 dkg zöld spárga
  • 1-2 dl tejszín
  • 25 dkg darált marha/borjúhús
  • 2 dl marhahúsleves/alaplé
  • víz, só, bors
  • fél dl fehérbor
  • 1 evőkanál liszt
  • 1 tojás
  • kb. 16 dkg leveles tészta (én két lapot vettem ki abból a fajtából, amiben 6 lap van a félkilós csomagban)
  • a tálaláshoz kevés apróra vágott piros kaliforniai paprika és snidling

A sütőt előmelegítem 200 fokra, a leveles tésztából köröket szaggatok, megkenem a tetejüket tojással, kicsit megsózom és megsütöm. A kétféle spárgának letöröm az alsó fás részét, a fehéret a csúcsig meghámozom, a zöldnek maximum az alsó 2 cm-ét, és mindkettőt 2-3 cm-es darabokra vágom (külön tálban gyűjtöm a felvágott darabokat). Egy fazékban vizet forralok, majd megfőzöm a kétféle spárgát: először beledobom a fehéret, majd 4 perc után a zöldet, és 8 perc múlva szűrőkanállal mindkettőt kiszedem. A darált húst alaposan összegyúrom egy kevés sóval és borssal, és kis gombócokat formázok belőle. Az alaplevet felforralom, beleengedem a  húsgombócokat, és 8 –10 percig főzöm, majd ezeket is kiszedem a spárga mellé. A tejszínt és a lisztet elkeverem, és a borral együtt az alapléhez adom. Felforralom, beleteszem a spárgát és a húsgombócokat, egyet forralok rajta, majd paprikakockákkal és snidlinggel megszórva,a  leveles tészta falatokkal tálalom.

4 fős adag.

0 megjegyzés: