2012. április 13., péntek

Sonkás-pesto-s tészta

teszta2

Megvagyok még, meg főzök is, csak vagy olyat főzök, ami már rég fent van a blogon, vagy egyszerűen nincs kedvem fényképezni. De most szerintem aktivizálni fogom magam, mert végre van megint robotgépem (ez most “butább”, csak habverője, aprítója, meg turmixa van, mindenféle szeletelője nincs, de hátha nem kell majd vele annyit a szervizbe járni, és nem adja be a kulcsot 1 hónappal a garancia lejárta után), úgyhogy jöhet a tejszínhab, tojáshab és hasonlók.

A recept eredetije a GoodFodd második, áprilisi számában van, egy keveset változtattam rajta, creme fraiche helyett tejföl került bele, és fenyőmag helyett mandulát szórtam a tetejére – ez volt itthon.

Hozzávalók:

  • 15 dkg tagliatelle
  • kb. 10 dkg sonka
  • 1 csokor újhagyma
  • 6 evőkanál tejföl
  • 4 evőkanál pesto
  • a tetejére mandula/fenyőmag

A tésztát megfőzöm a dobozon található útmutató szerint. Az újhagymát vékonyan felkarikázom, és kevés vízben pár percig párolom. Hozzáadom a felkockázott sonkát, a tejfölt, a pestot, és ha nem elég a mártás, vagy túl sűrű, keverek  bele a tészta főzővizéből. Összeforralom, és összekeverem a leszűrt tésztával. Tálaláskor megszórom fenyőmaggal/mandulával.

2 fős adag.

2 megjegyzés:

Mária írta...

Szia ! Nagyon érdekes recept, tetszik.üdv: Mária

Noryta írta...

Tegnap elkészítettem, igaz kicsit az én szám íze szerint. Megbolondítottam egy kis olívabogyóval is. Köszönöm az ötletet.