2014. május 13., kedd

Mexikói lasagne

Nem sikerült szépen szedni :-)
De valami csodálatos. Rengeteg zöldség (bab, paradicsom, spenót), nagyon finom, és nagyon gyorsan elkészül. Mert követtem Sarah példáját, és üveges paradicsomszószt használtam (aminek előtte gondosan elolvastam az összetételét. Nyilván).

Hozzávalók:

  • 8 kisméretű (kb. 16 cm-es) kukoricatortilla
  • 1 csésze paradicsomszósz* (vagy salsa)
  • 1 babkonzerv (tarka, vagy vörös, esetleg fekete, mindegy), leöblítve és leszűrve
  • 20 dkg bébispenót (ez 2 doboz vagy 2 zacskó, általában 10 dekás egységben árulják)
  • 1 csésze friss koriander (szerintem bazsalikom is jó lehet helyette, vagy még több bébispenót…)
  • 4-5 újhagyma
  • 2 csésze reszelt sajt (cheddar a legjobb)
  • só, bors
  • egy kis olaj a tepsi kikenéséhez

Előmelegítem a sütőt, előveszek egy közepes tepsit (az enyém kb. 21x21 cm-es), és kiolajozom.
A bébispenótot, az újhagymát és a koriandert egy kis sóval és borssal az aprítóba teszem (ha máshogy nem megy, több részletben), és finomra “vágom” (zöld massza kell legyen a végeredmény, kb. mint a pesto).
Kibélelem a tepsit négy tortillával – alul fedjenek egymásra, oldalt jöjjenek fel a tepsi oldalára. Beleszórom a bab felét, a sajt felét, rákanalazom a spenótos keverék felét, majd a paradicsomszósz felét. Ezután jön a maradék 4 tortilla, a maradék bab, a spenót, a paradicsomszósz, és a tetejére a sajt.
Lefedem alufóliával, 30 percig sütöm, majd visszarakom fólia nélkül annyi időre, amíg a sajt kap egy kis színt a tetején. Tálalás előtt 5-10 percig hűlni hagyom.

4 adag lesz belőle. Eredetileg innen.
*én a olasz-szekcióból választottam egy alap vörösboros paradicsomszószt. Tex-mex salsa is jó, vagy egy egyszerű (nem húsos, nem 4 sajtos, nem agyoncifrázott) paradicsomos tésztaszósz.

0 megjegyzés: