2014. május 29., csütörtök

Grillezett spárgás, kecskesajtos tészta

Kecskesajtos mártás és sült spárga – végül is nem más, mint egy nagyon extra mac ‘n’ cheese. Csak meg kell sütni a spárgát, megfőzni a tésztát és összedobni egy nagyon egyszerű szószt. (Meg összekeverni és megenni – a legjobb rész).

Hozzávalók:

  • 1 csomag (50 dkg ) zöld spárga
  • 15 dkg tészta (én kis kagylót használtam – conchiglie)
  • 10 dkg lágy kecskesajt
  • 0,5 dl tejszín (kb.)
  • kis pohár fehérbor
  • 1 kis salotta hagyma, vagy 2 újhagyma apróra vágva, vagy 1-2 evőkanál apróra vágott vöröshagyma
  • só, bors
  • olívaolaj
  • friss petrezselyem

A sütőt előmelegítem 200-220 fokra, a spárgát megmosom, letöröm a fás végeket, és 2-2,5 cm-es darabokra vágom. A spárgadarabokat egy tepsibe teszem, meglocsolom egy kis olívaolajjal, megszórom sóval, és kb. 15 perc alatt megsütöm. Akkor jó, ha elkezd pirulni, ez különösen a csúcsokon látszik.

Utána megfőzöm a tésztát a csomagoláson írtak szerint, és elkészítem a mártást. Egy kevés olívaolajon (vagy vajon) puhára párolom a hagymát, majd hozzáöntöm a fehérbort. Felforralom, pár percig főzöm, majd belekeverem a tejszínt és a kecskesajtot. Addig melegítem, amíg a sajt felolvad. Megkóstolom, és ha szükséges, sózom, borsozom. Ha nagyon sűrű, adok hozzá a tészta főzővizéből.

A tésztát alaposan lecsöpögtetem, összekeverem a kecskesajtos mártással és a sült spárgával, megszórom apróra vágott petrezselyemmel, és azonnal tálalom.

2 nagyobb adag lesz belőle.

0 megjegyzés: