2011. május 7., szombat

Sajtos nachos

Már egy ideje szemeztem Tücsökbogár nachos receptjével, végre eljutottam odáig, hogy megcsináljam én is, és hát huhhhh…. Nagyon jó lett, és kettőnknek kicsit sok is, úgyhogy a felét befagyasztottam, pedig pusztítottuk elég rendesen. Az egy kicsit sokkoló volt, hogy a tortillachipses zacskón az egy adagra megadott kalóriaérték 25 g-os adagokra vonatkozik. Mi pedig ketten megettük majdnem az egész 200 g-os zacskót. Meg még tunkoltunk hozzá jóóóóó sok sajtmártást.

Kényszerűségből annyit változtattam, hogy piros kaliforniai paprikát használtam zöld helyett, mert ha jól számolom, 5 üzletből egyben sem volt zöld paprika, és nekem kicsit sűrű lett, kicsit több sűrített tejet raktam bele.

Hozzávalók:

  • 500 g cukrozatlan sűrített tej (azaz kávétej)
  • 15 dkg cheddar (minél érettebb, annál jobb)
  • 1 csokor újhagyma/1 kis hagyma (nekem ez utóbbi, mert újhagymát sem találtam)
  • fél zöld/piros kaliforniai paprika
  • 1 teáskanál zöldbors (magamfajta puhányoknak gézlapba kötve)
  • 1 teáskanál olívaolaj
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 evőkanál sűrített paradicsom
  • só, bors
  • 1 evőkanál keményítő
  • tortillachips (ez szerintem akkora adag, hogy 30 dkg chipset bele lehet tunkolni)

A sűrített tejet összekeverem a keményítővel, a paprikát és a hagymát finomra vágom. Egy kis fazékban felhevítem az olajat, és pár percig sütöm benne a hagymát és a paprikát. Hozzáadom a zúzott fokhagymát, a zöldborsot, a paradicsompürét, és még 1-2 percig pirítom. Felöntöm a sűrített tejjel, belereszelem a sajtot, és addig melegítem, amíg elolvad az összes sajt. Végül sóval (borssal) ízesítem. Langyosan a legjobb, ha még így is túl sűrű lenne, egy kis extra sűrített tejjel/tejjel lehet hígítani.

4 – 6 fős adag.

2 megjegyzés:

Tücsök Bogár írta...

Ezzel a mártogatóssal az az egy baj van, hogy csak akkor lehet abbahagyni, amikor már pukkadásig etted magad.
Nagyon szép lett a fotód és örülök, hogy ízlett Nektek!

Lilla írta...

köszi :-)