2009. december 18., péntek

Csokoládés tekercs

tekercs2

Vettem pár hete egy két kilós kenyérlisztet. Kenyeret nem sütök, ezért máshoz kell minél hamarabb elhasználni, mert december végén lejár. A múlt heti kandírozott gyümölcsös koszorú után most csokoládés tekercseket sütöttem. Még mindig több mint egy kiló van belőle, úgyhogy további receptek után kell kutatnom.

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 1 csomag porélesztő
  • kb. 1-1,5 dl langyos tej
  • 8 dkg cukor
  • 1 tojás
  • csipet só
  • 38 dkg kenyérliszt
  • 5 dkg vaj

A töltelékhez:

  • 10 dkg ét/tej csokoládé (ki mit szeret)
  • 1 tojás

A lisztet egy nagy tálba szitálom, és hozzákeverem az élesztőt, a sót és a cukrot. Hozzáadom a tojást, a vajat, és annyi tejet, hogy rugalmas tésztát tudjak belőle gyúrni. Pár percig dagasztom, majd tiszta konyharuhával lefedve meleg helyre teszem keleszteni (nekem a 22 fokos szobában semmit sem csinált, ezért feltekertem az egyik radiátort, és arra raktam, ezért nem tudok időt mondani a kelesztésre). Miután kb. a másfélszeresére kelt a tészta, elfelezem, és lisztezett deszkán 30-33 cm átmérőjű körré nyújtom. A köröket megkenem a felvert tojással, rájuk reszelek 5-5 dkg csokoládét, és 16-16 cikkre vágom őket. A cikkeket a széles oldaluk felől feltekerem, és sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, megkenem a tetejüket a maradék tojással (ha túl sűrű vagy nem elég lehet egy kis tejjel hígítani), és előmelegített sütőben 180 fokon (légkeveréssel) 10-12 percig sütöm. Hidegen tálalom (erős gyomrúak ehetik forrón-melegen is, de a többségnél az gyomorégéshez vezet).

2 tepsinyi adag – 32 db. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: