2009. december 17., csütörtök

Lime-os zabpelyhes keksz

keksz1

Nagyon egyszerű, lime-krémmel töltött kekszeket sütöttem. Szerintem fogok még variálni vele, ízesíteni a kekszet és a tölteléket különböző dolgokkal, mert nagy sikere volt. Házilag, tejfölből előállított sajtkrémet használtam, mert sokkal sűrűbb, mint a boltiak, és simán elbírta a lime levét, sőt anélkül valószínűleg túl sűrű lett volna. Érdemes a kekszeket csak fogyasztás előtt megkenni a krémmel, hogy ne puhuljanak meg (nem mintha ez a mennyiség túl hosszú életű lenne, pikk-pakk el lehet tüntetni).

Hozzávalók:

A kekszhez:

  • 7,5 dkg vaj
  • 7,5 dkg zabpehely
  • 10 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 2 púpos evőkanál liszt
  • 1 teáskanál sütőpor

A krémhez:

  • 25 dkg sajtkrém
  • 2,5 dkg cukor
  • fél lime leve

A vajat keverőtálba teszem, és kis teljesítményen, mikróban megolvasztom. Belekeverem a zabpelyhet és a cukrot és pár percig állni hagyom, hogy a zabpehely megpuhuljon. Hozzáadom a tojást, a sütőport és a lisztet, és simára keverem. A sütőt 180 fokra előmelegítem, és két tepsit kibélelek sütőpapírral. Egy teáskanállal halmokat teszek a tepsibe – eléggé szétfolynak, úgyhogy én csak 9-et raktam egybe- , és kb. 12 perc alatt megsütöm őket. A megsült kekszeket rácsra rakom hűlni. A krémhez összekeverem a krémsajtot a cukorral és a lime levével, és megtöltöm vele a kihűlt kekszeket.

27 darab keksz lett belőle, jó sok krémmel. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: