2009. december 26., szombat

Tiramisus fehércsoki trüffel

Képet nem volt se erőm, se kedvem készíteni. Csak feljegyzem a hozzávalókat, hogy ne kelljen jövőre azon gondolkodnom, hogy hogyan is volt tavaly az a trüffel… Flat-catnél láttam ennek az eredetijét, de nekem az ő arányaival nem működött, nem lett a hűtés után gyúrható a massza, ezért változtatnom kellett kicsit rajta. Így is kicsit lágyabb volt, mint ideális lett volna, ezért a leírásba több csokoládét írok, mint amivel én készítettem.

Hozzávalók:

  • 30 dkg fehércsokoládé (27-tel készítettem)
  • 13,5 dkg tejszín
  • 10 db babapiskóta
  • 5 dkg vaj
  • 6,8 dkg mascarpone
  • 2 evőkanál rum
  • 3 teáskanál instant kávé
  • kakaópor

Egy tálban elkeverem a rumban az instant kávét, és beleszórom az összetört babapiskótát. Hozzáadom a mascarponét és alaposan összekeverem. Kis lángon felolvasztom a csokoládét a vajjal és a tejszínnel, és félreteszem hűlni. Időnként átkeverem, és ha kicsit hűlt, belekeverem a mascarponés keveréket. Ha elég hideg, beteszem a  hűtőbe, hogy megdermedjen.  A hideg masszából golyókat formálok és kakaóporba hempergetem.

2 megjegyzés:

szepyke írta...

Jááááj, ez milyen jó lehet!:) Kép, nincs? Csak nem elfogyott előtte????:)))

Lilla írta...

hát golyó még csak-csak lett volna, kedv nem volt a fotózáshoz.