2009. december 23., szerda

„Sétapálca” keksz

setapalca1

Nagyon tetszik a piros-fehér sétapálca alakú cukorka, és kb. minden ami azzal van dekorálva. Nem kis munka árán vaníliás kekszeket formáztam ilyen alakúra. Szebbek lesznek a kekszek, ha formázás után egy kis időt a hűtőben töltenek, mert kevésbé lapulnak ki a hő hatására a sütőben (én ezt kihagytam).

Hozzávalók:

  • 20 dkg szobahőmérsékletű vaj
  • 15 dkg cukor
  • 2 evőkanál vanília kivonat
  • 30 dkg liszt
  • 1 tojás
  • piros ételfesték

A vajat habosra keverem a cukorral, majd hozzáadom a vanília-kivonatot a tojást és az átszitált lisztet. Alaposan összekeverem, elfelezem, a felét piros ételfestékkel színezem (a zöld kupakos piros ételfestékből nekem kb. egy félre volt szükségem), és fél órára a hűtőbe teszem. A tésztából hurkákat hengergetek, egy pirosat és egy simát összecsavarok, kicsit megnyomkodom-hengergetem, feldarabolom, és sétapálca alakúra formázom. Előmelegített sütőben (160 fok légkeveréssel), sütőpapírral bélelt tepsiben 8 perc alatt megsütöm, és a tepsiben hagyom kihűlni.

3 megjegyzés:

Vesta írta...

Mint célszemély,akinek volt alkalma megkóstolni is ezeket a sétapálcákat, tanusíthatom, hogy nem csak jól néznek ki, hanem finomak is!

Köszi Lilla a recepteket is!

szepyke írta...

Áldott, békés Karácsonyt!

mandy tarragon írta...

Boldog karácsonyt :)