2012. január 28., szombat

Túrós-citromos palacsinta

pancake2
Újabb konyhai “játékom” van, egy Tefal tükörtojás/palacsinta-sütő. 4 mélyedés van a 25 cm-es serpenyőben, szóval nem “hagyományos” palacsintához való, hanem a mindenféle kisebb, pufibb angolszász változatokhoz.
Ilyen, amikor sülnek benne a kis palacsinták:
WP_000027
Egy mélyedésbe egy evőkanálnyi tészta kell. Szép formásak lesznek így a palacsinták – kissé olyan vagyok, mint Hercule Poirot, szeretem a szögteles bútorokat, és lehetőleg minden legyen szabályos. A pancake is. Bár igazán akkor lennék elvetemült, ha én is szögletes teasüteményre vadásznék, és a palacsintától is azt várnám el, hogy négyzet alakú legyen, nem pedig kerek.
Hozzávalók:
  • 2 tojás
  • 25 dkg túró
  • 3/4 csésze* liszt
  • 2 evőkanál cukor
  • 1 evőkanál sütőpor
  • 2/3 csésze tej
  • csipet só
  • 1 citrom leve (és ha bio, a héja is)
  • olaj/vaj a sütéshez
*1 csésze = 2,5 dl
A lisztet, a sót, a cukrot és a sütőport összekeverem, és a többi hozzávalót egy nagyobb tálban kézi habverővel simára keverem. A lisztes keveréket pár adagban a tojásos keverékhez adom, simára keverem, és olvasztott vajon/olajon evőkanálnyi adagokban megsütöm. (Nekem a közepes erősség vált be, 9 fokozatból 6-os a főzőlapon)
Juharsziruppal/mézzel/lekvárral/kompóttal tálalom. 2 nagyon nagy vagy 3-4 kisebb adag.

3 megjegyzés:

Évi írta...

Valami nem stimmel, mert a liszt kétszer szerepel, a túrót meg nem látom, hogy mikor adod hozzá. Bocsi, csak nagyon tetszik a recept, szívesen megcsinálnám!

Lilla írta...

kicsit átírtam, a második lisztet lisztes keverékre. a túró ott van h "és egy nagyobb tálban kézi habverővel simára keverem a többi hozzávalót". tehát lesz egy híg cucc (tojás, túró, citromlé, tej), meg egy lisztes-sütőporos-cukros. és ezeket vegyíted össze

Évi írta...

Ahá, értem, köszi! Na akkor jövő héten próba-szerencse :)