2012. január 7., szombat

Mézes puszedli

puszedli3

Bőven karácsony előtt sütöttem – hmmm kissé elmaradtam a posztolásával. Levi szerint sokkal jobb, mint a bolti, én meg hiszek neki (nem, nem kóstoltam meg). A maradék gőz fölött felvert tojásfehérjét megsütöttem habcsóknak, és legnagyobb meglepetésemre eléggé macaron-szerű lett. Lapos tetővel meg talppal, pedig csak kanállal odapottyantottam a tojásfehérjét a sütőpapírra. Vicces. És állítólag ez a fajta habcsók finomabb, mint a hagyományos.

A receptet Gizinél találtam, csak a tojáshab mennyiségén csökkentettem.

Hozzávalók:

a tésztához:

  • 33 dkg liszt
  • 5 dkg nádcukor
  • 12 dkg méz
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál víz
  • 3 evőkanál olaj
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 evőkanál mézeskalács-fűszer

a mázhoz:

  • 3 tojásfehérje
  • 27 dkg porcukor

A tojásokat alaposan összekeverem a cukorral, a mézzel, a vízzel és az olajjal. Egy másik tálban összekeverem a lisztet, a szódabikarbónát és a mézes-fűszert. A fűszeres lisztet több adagban a tojásos keverékhez adom (a végeredmény egy lágyabb tészta lesz), és egy órára beteszem a hűtőbe. A sütőt előmelegítem (170 fok, légkeverés), és egy tepsit kibélelek sütőpapírral.  a hideg tésztából kis diónyi golyókat formázok, a golyókat a tepsibe teszem, kissé ellapítom a tetejüket, és 10-12 perc alatt megsütöm. Sütés után rácson hagyom kihűlni. A mázhoz a tojásfehérjét és a cukrot gőz fölött felverem, majd beleforgatom a puszedliket, és sütőpapírra teszem száradni.

azt hiszem kb. másfél tepsinyi lett belőle.

0 megjegyzés: