2009. március 3., kedd

Képviselőfánk


A képviselőfánk sütést kicsit túlmisztifikáltnak érzem. Átböngésztem sok receptet, és mindegyik mást írt, arról, hogy mikor kell belekeverni a tojást a lisztes masszába. Forrón? Langyosan? Hidegen? Ezek mindegyike előfordul, úgyhogy lehet választani. Én akkor szoktam, amikor még meleg, de nem forró. Habzsákkal mindenféle alakú képviselőfánkokat lehet sütni, aki pedig hozzám hasonlóan lusta, annak marad a két kiskanál a halmok formázáshoz.

Hozzávalók:

  • 80 g vaj/margarin
  • 110 g liszt
  • 1 dl víz
  • 1 csipet só
  • 5 tojás

    tölteléknek:
  • valamilyen krém (főzött, vagy puding)
  • tejszínhab

A vizet egy csipet sóval és a vajjal (margarinnal) felforralom. Miután felforrt hozzáadom a lisztet és elkeverem (egy adagban mehet a liszt, aztán gyorsan keverni kell). Lassú tűzön, folytonos keverés mellett addig melegítem, amíg a tészta el nem válik az edény falától. Pár percig hagyom hűlni. Egyenként beledolgozok 4 tojást. Mindegyiket alaposan elkeverem benne (ez egy kicsit fárasztó, de állítólag ezen múlik a siker). Kivajazott tepsire halmokat nyomok (rakok két kiskanállal), megkenem az utolsó tojással (az oldalára lehetőleg ne kerüljön a tojásból), és 30 percig pihentetem. Közben előmelegítem a sütőt (200-220 fok, légkeverés). 15-20 perc alatt pirosra sütöm a fánkokat (nem szabad nyitogatni a sütőajtót). Ebből az adagból két tepsinyi lett, egyszerre sütöttem őket, az utolsó pár percre meg kellett cserélni őket, mert az alsóban kevésbé pirultak. 
A tepsiben hagytam kihűlni, egy hegyes olló segítségével levágtam a tetejüket. Kakaós krémmel és tejszínhabbal töltöttem meg.

a szakácskonyv szerint ez 4 fős adag, szerintem inkább 5-6. eredetileg a női lapozón.


0 megjegyzés: