2012. március 3., szombat

Zabpelyhes-csokis keksz


Levi sütött nekem kekszet :-) (meg magának is, nyilvánvalóan nem egyedül ettem meg az egészet). Valamelyik nap este négy dolog futott egyszerre a kb. 4 négyzetméteres konyhában, ebből ez volt az egyik, és ezt megcsinálta helyettem. Akkora boszorkány nem vagyok még én sem, hogy vacsorát csináljak, húst és köretet főzzek másnapra és még kekszet is süssek egymagam egy időben. Meg amúgy is. Nem csak nekem van fenntartva a főzés.
A recept a Stahl – Gyors édességek-ből van, fahéj helyett csokoládé-darabokkal. Mert a fahéj rémségesen rossz. Persze csökkentett cukorral.
Hozzávalók:
  • 7,5 dkg zabpehely
  • 15 dkg liszt
  • 12 dkg barnacukor (10 is elég lett volna, 15 van eredetileg a receptben)
  • fél kávéskanál szódabikarbóna
  • 15 dkg vaj
  • 2 evőkanál méz
  • 4 evőkanál tej
  • 10 dkg apróra vágott csokoládé
Előmelegítem a sütőt 180 fokra (légkeveréssel), és két tepsit kibélelek sütőpapírral (vagy egyet, és egymás után sütöm a két adagot). Egy tálban összekeverem a zabpelyhet, a lisztet, a szódabikarbónát és a cukrot. Kis lángon összeolvasztom a vajat a mézzel, és a lisztes keverékhez öntöm. Belekeverem az összevágott csokoládét és a tejet. A tésztából kanállal kis kupacokat teszek a tepsibe, kicsit lelapítom őket, és 12-15 perc alatt megsütöm.
2 tepsinyi lesz belőle.

3 megjegyzés:

NYAMMM írta...

Kedves Lilla! "Meglepetés" vár a blogomon:)
http://www.nyammm.hu/2012/03/az-elso-dijam.html

Marcsi írta...

Most akkor sütőpor vagy szódabikarbonát?

Lilla írta...

szódabikarbóna, ki is javítom. de meggyőződésem hogy bármelyikkel jónak kell lennie :-)