2012. március 30., péntek

Ricottás-epres pohárkrém

poharkrem1

No nem mintha kifogásokat kellene keresnem, hogy miért készítettem joghurtos-epres kanalazós “izéket” uzsonnára, de sok bontott keksz van itthon, el akarom őket használni. Az egyik ezzel el is fogyott, úgyhogy haladok a dologgal :-) Végül is fel lehet fogni tavaszi nagytakarításnak.

Van két egyenes falú befőttes üvegem, amikben nagyon jól lehet leveseket meg ilyen kanalazós uzsonnákat vinni.

És amúgy is itt a tavasz, én személy szerint bezsongtam (no nem fészekrakós szempontból, szigorúan gasztronómiailag), epret, spárgát, retket, cukkinit akarok. (a téli 1400 ft/kg-os cukkinit nem tekintem opciónak, most már szerencsére jóval olcsóbb)

Habverőm még mindig nincs, mert még mindig nem találtam ki a nyerő koncepciót, de a türelmem (leginkább magammal szemben, és már kívánok is bizonyos dolgokat) vészesen fogytán van, úgyhogy hamarosan meg fogom oldani a problémát. Addig is, joghurt, tejberizs és puding a desszert.

Ezt is túlzás receptnek hívni, de a mennyiségek miatt érdekes lehet.

Hozzávalók:

  • 3 nagy doboz joghurt (vagy 1,5 görög joghurt)
  • 25 dkg ricotta
  • 25 dkg eper
  • 3 púpos teáskanál cukor
  • pár szem kakaós keksz
  • pár kanál karamell (dulce de leche)

A joghurtot konyharuhába kanalazom és pár óra alatt lecsöpögtetem (vagy görög joghurtot veszek, de az sajnos csak távolabbi üzletben elérhető). A lecsöpögtetett, sűrű joghurtot összekeverem a cukorral és a ricottával. Előveszek 4 desszertes tálat/poharat, az aljukra szórok pár szem összetört kekszet, csurgatok rá karamellt, majd elosztom rajtuk a krém felét. Az epret megmosom, összevágom, a krémre szórom a nagy részét, és beborítom a maradék krémmel. Pár szem keksszel és a maradék eperrel díszítem.

4 adag lesz belőle.

1 megjegyzés:

mellissina2 írta...

Ez a poharas desszert jöhet,szeretem a pohárkrémeket,el is mentem a könyvtáramba! Köszi!