2009. október 7., szerda

Gofri I.

gofri1
Egy ideje vágytam már egy olyan gofrisütőre, ami nem téglalap, hanem cikkekből álló gofrit süt. Pár hét mászkálás után sikerült is beszerezni a készüléket (hosszabban itt). Most elindult a próbálgatás és a kísérletezgetés a különböző receptekkel, úgyhogy ezt a receptet előreláthatóan továbbiak fogják követni. A megsült gofrikat érdemes rácson hűteni, vagy rögtön megenni, különben a belőlük távozó gőz megpuhítja az alsó oldalukat.
Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt
  • 1-2 csomag vanillin cukor
  • 1 csipet só
  • 3,5 dl tej
  • 3 dkg olvasztott vaj
  • 2 tojás
  • kevés olaj a sütéshez
  • 1,5 teáskanál sütőpor
A lisztet és a sütőport egy tálba szitálom, és összekeverem a cukorral és a sóval. A vajat mikróban megolvasztom, és villával elhabarom a tojással, és a tejjel. A tejes keveréket apránként a liszteshez adom, és csomómentesre keverem, ha szükséges, habverővel. A gofrisütőt kicsit beolajozom, felmelegítem, és a sütő méretétől függően 6-8 adagban megsütöm. Pudinggal, csokiöntettel, gyümölccsel vagy tejszínhabbal tálalom.
2-3 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

3 megjegyzés:

szepyke írta...

Nekem van hozzá egy nagyon jó kis receptem!
És emlékszem, hogy mennyit mászkáltál utána... De végül megvan, és ez a lényeg!:)
Jah, a receptem itt http://szepsegtar.blogspot.com/2009/07/gofri.html

Lilla írta...

na majd kipróbálom a tiédet is. már volt sajtos, majd felteszem azt is. és mogyorósat tervezek azután. meg túrósat meg... meg a tiédet is, ejjj mennyi mindent tervezek mindig...

szepyke írta...

És ez így jó!