2013. január 18., péntek

Tonhalkrém II.

Egy másik, főtt tojásos verzió már szerepelt a blogon, ehhez Martha Stewart nagyszerű könyvét (az american food-ot) csaptam fel. Nem számoltam még meg, hogy hány ételt főztem meg eddig belőle, de eddig 100%-on teljesít. Az édességek cukortartalmán nyilvánvalóan csökkenteni kell*, de amúgy pontosak a leírások, a végeredmény úgy néz ki, mint a képen és nagyon finom. A legtöbbet már többször el is készítettem.

Ehhez a tonhalkrémhez a hozzávalókon kívül csak egy tálra és egy villára van szükség. Belerakom, összekeverem, kész. Ennyi az egész.

Hozzávalók:

  • 1 tonhalkonzerv
  • 1 szál angolzeller apróra vágva
  • fél citrom leve
  • 1 evőkanál mustár
  • 3 evőkanál majonéz
  • 1 evőkanál apróra vágott lila/salotta hagyma
  • só, bors (én nem raktam bele, de van akinek kellhet)

A tonhalat leszűröm, egy tálba teszem, hozzáadom a többi hozzávalót, és villával alaposan összekeverem. A végén megkóstolom, hogy kell-e még mustár/majonéz/citromlé, esetleg só vagy bors.

Jól záró dobozban 1 napot áll el a hűtőben.

*azt egyébként a szerző is elismeri, hogy az amerikai kekszek édesebbek, mint az európaiak, de én a krémmel bevont tortákon szoktam hüledezni igazán. Viszont ez a tonhalkrém (állítólag) nagyon jó. Nincs ideje megromlani, és nem is nagy ez az adag.

0 megjegyzés: