2013. január 13., vasárnap

Cake pops–sütinyalóka/sütibonbon

Ezt most tényleg nem azért csináltam, mert nekem minden “csacskaságot” ki kell próbálni, hanem mert volt egy adag elrontott brownie-m, ami nagyon nem fogyott.

A cake pop egy viszonylag időigényes (azon múlik, mennyire csicsázzuk meg, az enyémek hmm… rusztikusak…) gyerek-ámító cukorbomba. Az alap, hogy sütünk valami egyszerű kevert tésztát (piskótát, muffint, sacher torta lapot stb.), morzsásra összetörjük, elkészítünk egy egyszerű krémet (jellemzően vaj, cukor, krémsajt), a kettőt összekeverjük, némi hűtés után golyókat formázunk, ezeket nyalóka-pálcára szúrjuk, csokoládéba mártjuk, és dekoráljuk.
A műfaj kitalálója, és királynője itt található.

Ez igazából két kísérlet eredménye, az egyik a fent vázolt cake pop-é, a másik pedig azé, hogy ha cukor helyett eritritolt teszünk a süteménybe, akkor nem csak a kalóriatartalma csökken (és kevésbé dobja meg a  vércukorszintet), hanem drasztikusan megnő az eltarthatósága.
Karácsonykor sütöttem egy eritritollal készült browniet egy trifle-hez alapnak, de kicsit elrontottam, mert miután kikapcsoltam a sütőt, elfelejtettem kivenni, hagytam a sütőben, a sütővel együtt kihűlni. Ettől még a trifle jó lett, de a brownie kiszáradt, és magában élvezhetetlen lett. Felkockáztam, beraktam egy csatos üvegbe, és a pulton figyeltem (és időnként ellenőriztem az ízt, állagot, vannak-e gyanús foltok…), és gondolkodtam, hogy mi a fene legyen vele. Mert kidobni mégse kéne. És semmi baja nem lett két hét alatt… És végre jött a heuréka, hogy legyen belőle cake pop :-).
Ami pálca hiányában inkább bonbon, mint nyalóka.

Hozzávalók:

  • valamilyen morzsásra tört sütemény (brownie, piskóta, vajas piskóta… lehetőleg kakaós/csokis)

a krémhez (ezt mértem):

  • 2 dkg vaj
  • 2 evőkanál cukor (nyírfacukor, eritritol stb)
  • 7-8 dkg krémsajt

a bevonáshoz:

  • 20 dkg csokoládé (én aldis bevonócsokit használtam, sima fehércsokoládét nekem még sosem sikerült használhatóra felolvasztani, és ennek szerintem oké az íze)
  • dekorcukor

A krém hozzávalóit összekeverem, beledolgozom a sütemény-morzsát (jól formázható massza kell legyen), ha nagyon lágy, fél órát hűtöm, majd kis golyókat formázok belőle, és újabb fél órát hűtöm.
A csokoládét felolvasztom, megmártom benne a golyókat (ha nincs pálca + expandált polisztirol*, amibe bele lehet szúrni, akkor sütőpapírral bélelt tepsibe teszem), szórok rájuk dekorcukrot, és fogyasztásig hűtőben tartom (sokkal jobb, ha hideg és roppan a csokoládé, mint ha szobahőmérsékletű).

*expandált polisztorol: hungarocell (ami márkanév, nem az anyag neve)

0 megjegyzés: