2014. március 7., péntek

Bounty torta

A recept alapja a Táfelspicc-ről van (ez se gyakran fordul elő velem). Szembejött a kókusz és a csokoládé, és tudtam, hogy nekem ez KELL. Mivel kettőnk közül csak én ehetek olajos magvakat, külön sütni-főzni meg utálok, ezért én is eléggé hanyagolom ezeket az alapanyagokat. Aztán néha elemi erővel jön az érzés, hogy “akarom most”.
A felső két rétegen nem változtattam – csak a mennyiségeken –, az alsó réteg helyett kakaós-kekszes alap készült. A DM-es bio kekszeken kívül, eddig egy ment át a vacakság-mentes szűrőmön, a kakaós teljes kiőrlésű győri édes. Most ezt használtam, mert az eredeti receptben is kakaós alap volt.
Nagyon jó a marketingje a zabfalatoknak, meg húúú zab, biztos tök egészséges. Hát nem az. El kell olvasni az összetevők listáját. Borzalom. Baromi nehéz glükóz-fruktóz szirup nélküli dolgokat találni. És ez még csak egy a “necces” összetevők közül.
Az eredeti recept szerintem 18 cm-es formához való, én feleztem, ebből készült két darab 12 cm-es minitorta (ami szerintem 4 adag).

Hozzávalók:

az aljához:

  • 6 dkg keksz (én kakaós teljes kiőrlésű győri édeset használtam)
  • 2,5 dkg olvasztott vaj

a kókuszos réteghez:

  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 12 dkg tejszín
  • 1,5-2 evőkanál cukor
  • 1 teáskanál vanília kivonat

a csokis réteghez:

  • 5 dkg étcsokoládé
  • 5 dkg tejszín

A kekszet aprítóval finomra darálom, összekeverem az olvasztott vajjal, és a két kis kapcsos tortaforma (12 cm átmérőjűek) aljába nyomkodom.
Ezután elkészítem a kókuszos krémet, a tejszínt felforralom a cukorral, belekeverem a kókuszt és a vanília-kivonatot, és  gyakori keverés mellett 3-4 percig főzöm. Elosztom a két formába, elsimítom a tetejét, és beteszem a fagyasztóba. Miközben hűl, elkészítem az utolsó réteget. A csokoládét és a tejszínt összeolvasztom, majd félreteszem és pár percig hűlni hagyom. A két kis torta tetejére kanalazom, és beteszem a hűtőbe, hogy ez a réteg is lehűljön.
Miután kihűlt, kiszedem a formából.

4 adag lesz belőle, két kis 12 cm átmérőjű, kapcsos tortaformához való adag
(1 db 18-ashoz duplázni kell a mennyiségeket)

0 megjegyzés: