2014. március 4., kedd

Creamed corn “krémes kukorica” – “Végigfőzni a Meatless-t”

Még a szokásosnál is lazábban követtem a receptet. De nagyon jó lett. :-) Nyilván az eredeti is jó, de nekem se friss jalapeno se koriander nem terem a sarkon/kertben/konyhaablakban. És a chilinek nem is vagyok túl nagy rajongója. Úgyhogy egy csipet chiliport raktam bele, és snassz módon petrezselymet vágtam a tetejére.
Vannak dolgok, amiket nem értek. Például hogy miért könnyebb tavaszi tekercshez való rizslapot venni, mint befőttes gumit. És hogy korianderzöldet szerezni miért olyan lehetetlen küldetés.

Hozzávalók:

  • 1 csésze mirelit kukorica, felengedve (lehetőleg extra édes)
  • 1 teáskanál apróra vágott hagyma
  • fél csésze víz
  • 1 teáskanál olíva olaj
  • 1 csipet őrölt chili 
  • pár kanálnyi feta
  • korianderzöld (soha sem találok, ezért most és nálam általában petrezselyem, de a bazsalikom is jó lehet hozzá)
  • 1-2 evőkanál görög joghurt

Az olajat felhevítem, és pár perc alatt üvegesre sütöm a hagymát. Hozzáadom chilit, átforgatom, majd belekeverem a kukoricát és a vizet. Időnként megkeverve, 5-7 percig főzöm – ennyi idő alatt meg kell puhuljon a kukorica. Átkanalazom egy tálba, belekeverem a joghurtot, sózom, a tetejére morzsolom a fetát, megszórom a zöldfűszerrel, és azonnal tálalom.

2 adag lesz belőle, remek kísérő a tex-mex ételek mellé.

0 megjegyzés: