2009. november 7., szombat

Mogyorós bébikukoricás csirke

mogyoroscsirke2

Szeretem az ázsiai serpenyős csirkeételeket, sok zöldség van bennük, és általában tartalmaznak az európai ízekhez képest szokatlan csavart. Sokszor különleges hozzávalóra sincsen szükség, ehhez az ételhez csak mogyoróvaj, szezámolaj és szójaszósz kellett, egyik sem beszerezhetetlen különlegesség, a mogyoróvaj ráadásul Európában is kedvelt, nem csak a tengerentúlon és Ázsiában. Pirított földimogyoróval kevert kínai tésztát akartam köretként készíteni, rajtam kívülálló okok miatt ez végül nem jött össze (zsizsik a szekrényben, és az ázsiai tésztában), így legalább kiderült, hogy a rizshez is remekül passzol a mogyoró.

Hozzávalók:

  • 1 csirkemell
  • 1 bébikukorica konzerv
  • 30 dkg cukkini (vékony legyen)
  • 25 dkg gomba
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 evőkanál szezámolaj (nagyon finom fűszeres-füstös illata van)
  • 4 evőkanál mogyoróvaj
  • 2 evőkanál szójaszósz
  • 2 evőkanál citromlé
  • tálaláshoz földimogyorós kínai tészta vagy rizs

A csirkemellfilét csíkokra vágom, a bébikukoricát, a gombát és a cukkinit felkarikázom. Egy nagy serpenyőben felhevítem a kétféle olajat, és nagy lángon pár perc alatt megpirítom benne a húst. Hozzáadom a zöldségeket, és pár percig pirítom őket. A mogyoróvajat elkeverem kb. fél deci vízben, és a húshoz öntöm. Szójaszósszal, citromlével, sóval, borssal ízesítem, és összeforralom. Földimogyoróval kevert kínai tésztával vagy rizzsel tálalom.

4 nagy adag. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: