2009. november 18., szerda

Sütőtökös-ricottás lasagne

lasagne1

Eredetileg vegetáriánus lasagnét akartam sütni, csak sütőtökkel és ricottával, végül került bele egy kis húsos szalonna, mert volt egy kis maradék a hűtőben, ami más ételbe nem illett volna. Nagyon jó lett, biztosa fogom még jó párszor készíteni a sütőtökszezon alatt. Lehet a tetejére zsályaleveleket is tenni, én sajnos nem találtam cserepes zsályát, ezért csak a tökös szószba tettem némi morzsoltat.

lasagne2

Hozzávalók:

  • lasagnelap (száraz)
  • 25 dkg ricotta
  • 2 dl tejszín
  • 1-1,2 kg sütőtök (tisztítva)
  • zsálya (lehetőleg friss, én sajnos azt nem találtam)
  • diónyi vaj
  • 1 nagy hagyma
  • parmezán
  • 1-2 dl fehérbor
  • 5-6 dkg kolozsvári szalonna (opcionális)

A sütőtököt kb. másfél cm-es kockákra vágom, a hagymát felaprítom, a szalonnát felcsíkozom. A vajon addig sütöm a hagymát és a szalonnát, amíg a hagyma üveges lesz. Hozzáadom a tököt, átforgatom, felöntöm a borral, kicsit megsózom, zsályával ízesítem, lefedem, és addig párolom, amíg a tök puha lesz, és elkezd szétesni. Ha szükséges, öntök közben alá egy kis vizet. A ricotta felét elkeverem a tejszínnel és egy kevés parmezánnal. A sütőt előmelegítem 200 fokra és előveszek egy kisebb tepsit vagy szögletes sütőtálat. A tepsi aljára öntök egy kis tejszínes szószt, elkenem, hogy mindenhova jusson, és beborítom tésztával. A tésztát megkenem tejszínnel, rákanalazom a tök harmadát, amire újabb tészta, egy kis tejszín és a tök második harmada következik. Még egy ilyen sort készítek, úgy hogy a ricottás tejszínből több maradjon a tetejére, mint, amennyit közben kentem egy-egy rétegre. A legfelső tésztalapot megkenem a maradék tejszínnel, kiskanállal elosztom rajta a maradék ricottát, és kb. 20 perc alatt megsütöm. Tálalás előtt pár percig állni hagyom.

4 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: