2009. november 4., szerda

Briós

brios1

Ízre szerintem tökéletes lett, a látványon még lenne mit finomítani, nem lett szép fényes a teteje, de ezen nagyon könnyű segíteni: egész tojással kell megkenni, nem csak tojásfehérjével, ahogy én tettem. Frissen-melegen a legfinomabb, vajjal, lekvárral, vagy csak magában kakaó mellé tépkedve.

Hozzávalók:

  • 65 dkg liszt
  • 2 tojássárgája
  • 7,5 dkg olvasztott vaj
  • 8 dkg cukor
  • 3,5 dl tej
  • 4 dkg élesztő
  • csipet só
  • cukor a tetejére
  • a kenéshez tojás

Az élesztőt és a cukrot elkeverem a tejben, és a kenyérsütő gépbe öntöm, beleteszem a tojássárgájákat és az olvasztott vajat. A tetejére szórom a lisztet és a sót, és elindítom a kelt tészta programot. Dagasztás közben ellenőrzöm, hogy megfelelő-e az állaga, nem kell-e esetleg még egy kis tej vagy liszt bele. Miután akkorára kelt, hogy kezdi elérni a fedelet, kiveszem, és lisztezett deszkán kb. maroknyi darabokat tépkedek belőle. Kicsit vastagabbra sodrom, mint az ujjam, és feltekerem, a belső végét úgy igazítom, hogy kicsit kiálljon. Akkor lesz szép sima a tekercs felülete, ha türelmesen, simára hengergetjük (nekem nem volt ehhez türelmem, látszott is sajnos a végeredményen), a kész csigákat sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, egymástól jókora távolságra. A tetejüket megkenem a tojással, és megszórom cukorral. Az első adagot hideg sütőbe teszem, és 170 fokon alsó-felső sütéssel aranybarnára sütöm. Közben a maradék tésztából is elkészítem a briósokat, ezeket meleg sütőben, rögtön az első adag után sütöm, mert volt idejük még kelni amíg a többi sült.

14 darab lett belőle. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: