2009. november 21., szombat

Csirkés quiche

quiche1

Nagyon jól eltaláltam most a gombát: a csirke után, a maradék zsiradékon, nagy lángon pirítottam, és piros ropogós réteg képződött rajta, nem esett össze rögtön, és kezdte el kiadni magából az összes vizet. Ki fogom próbálni csirke nélkül is, többféle gombával, mert nagyon jól sikerült. A quiche igazán hálás étel, gyakorlatilag bármit bele lehet pakolni, előre elkészíthető, mert hidegen is finom, és nagyon egyszerű. Sőt a tésztából készíthetünk egyszerre többet is, mert több hónapig eláll a fagyasztóban.

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 30 dkg liszt
  • 15 dkg vaj
  • csipet só
  • kevés hideg víz

A töltelékhez:

  • 25 dkg csiperkegomba
  • 25 dkg csirkemell filé
  • 3 tojás
  • 2 dl tejszín
  • 1 evőkanál olaj
  • apróra vágott friss bazsalikom (kb. 1 evőkanálnyi)
  • kevés reszelt parmezán
  • só, bors

A tészta hozzávalóit gyorsan összegyúrom, kibélelek vele egy nagy piteformát (az enyém 29 cm-es), és fél órára hűtőbe teszem. A csirkemellfilét falatnyi kockákra vágom, és megsütöm az olajon, ha körben megpirultak, félreteszem őket, és a serpenyőben megpirítom a szeletekre vágott gombát. A sütőt előmelegítem 180 fokra, és 15 percig elősütöm a tésztát (nem tettem rá nehezéket, és így sem púposodott fel). A tojásokat villával felverem, hozzákeverem a tejszínt, a bazsalikomot, a parmezánt, és kicsit megsózom. Az elősütött tésztán eloszlatom a gombát és a húst, ráöntöm a tojásos tejszínt, és addig sütöm, amíg megszilárdul, és a teteje elkezd egy kis színt kapni.

Magában 2 fős adag, salátával vagy több fogással 3-4. Eredetileg a női lapozón.

4 megjegyzés:

szepyke írta...

Képzeld el, most fogtam fel, hogy a női lapozón Te írsz... Kicsit gáz vagyok asszem...:)))) Gratulálok!

Lilla írta...

:-))))))

Felhőlány írta...

Tavaly egész télen quiche-t sütöttem, majd elhagytam a fecnire írt receptemet (akkor még nem blogoltam)... Nagyon jól néz ki! :)

Lillazea írta...

Én fritattának szoktam, ami ugyanez csak a tészta rész nélkül. Sokszor változik mi van benne de gomba és hagyma mindig kerül bele