2009. február 19., csütörtök

Lasagne


Nem mindig van türelmem hosszabb időt egyszerre a konyhában tölteni. ezért a darált húsos ragut általában előző nap elkészítem. Az egyedüli nehézség ebben a receptben, hogy el kell találni a szósz mennyiségét - legyen elég, hogy megpuhuljon a tészta, de ne legyen túl sok, hogy a sütés végén tocsogjon az egész. Rutin és próbálkozás. Száraztésztát szoktam használni, mert sokáig eláll a szekrényben és nem gond ha marad a csomagból.
Hozzávalók:
  • lasagne-lap (szárazat szoktam használni)
  • 60 dkg darált hús (borjú, vagy borjú-sertés vegyesen)
  • 3 közepes sárgarépa
  • 1 nagy vagy 2 közepes fej vöröshagyma
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 3 szál angolzeller
  • 1 kis sűrített paradicsom
  • 40 dkg darabos paradicsom konzerv
  • fehérbor
  • só, bors, cukor
  • bazsalikom, oregánó
  • 6 dkg vaj
  • 6 dkg liszt
  • 7,5 dl tej
  • parmezán
  • szerecsendió
  • 25 dkg mozzarella

A hagymát apróra vágom, a zellerszárat felkarikázom. A sárgarépát apró kockákra vágom (lehet nagylyukú reszelőn reszelni, én jobban szeretem, ha kicsit nagyobb darabokban van). Egy fazékban felmelegítem az olívaolajat, rádobom a hagymát és megdinsztelem. Hozzáadom a húst, és nagy lángon addig pirítom, amíg egyenletesen kifehéredik mindenhol. Beleteszem a zúzott fokhagymát, a sárgarépát és az angolzellert. Kevés fehérbort öntök alá, belekanalazom a kétféle paradicsomkonzervet. A zöldfűszerekkel, sóval, borssal és egy kávéskanál cukorral ízesítem. Leveszem a lángot és fedő alatt fél órát főzöm (ha túl sűrű kevés vizet adok hozzá). Elkészítem a besamelmártást. A vajat megolvasztom egy edényben és világosra pirítom benne a lisztet, leveszem a tűzhelyről és állandó keverés mellett hozzáadom a tejet. Miután sikerült csomómentesre elkeverni (ha nagyon nem ment a dolog, akkor elő a botmixerrel), visszateszem és felforralom. Miután felforrt sózom, borsozom, szerecsendióval ízesítem, és belekeverem a reszelt parmezánt. A sütőt előmelegítem 180 fokra (légkeverés). Egy tepsibe kevés szószt merek, és elkezdem a rétegzést: tészta-besamel-darált húsos ragu. A legfelső réteg besamel legyen. A mozzarellát szeletekre vágom, és kirakom vele a lasagne tetejét. Addig sütöm, amíg a teteje meg nem pirul (kb 45 perc). 

5-6 fős adag, eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: