2009. március 11., szerda

Grillázsos-mascarponés torta

Valami ropogós-krémes tortára vágytam.Úgyhogy összepárosítottam a tejszínes-mascarponés krémet, a ropogós mandulás grillázst és némi folyékony karamellöntet. A végeredmény csodálatos lett. Biztosan lesz ismétlése.


Hozzávalók:

a piskótához:

  • 3 tojás
  • 12 dkg liszt
  • 12 dkg cukor
  • fél csomag sütőpor
  • 3 evőkanál hideg víz

a krémhez:

  • 25 dkg mascarpone
  • 2 dl tejszín
  • 2 kávéskanál cukor

a grillázshoz:

  • 1 marék mandula
  • 15 dkg cukor
  • 1 evőkanál citromlé

A mandulákat előző nap leforráztam és megpucoltam. Egy tiszta konyharuhán hagytam őket kiszáradni (a jó grillázshoz fontos, hogy a mandula/dió amit beleteszünk száraz legyen). a piskótát is előző nap szoktam megsütni. Szétválasztom a 3 tojást, a fehérjékből egy csipet sóval kemény habot verek. A tojássárgájákat habosra keverem a cukorral és a vízzel. Apránként hozzáadom a sütőporral elkevert lisztet és a tojásfehérjét. Egy 18 cm átmérőjű kapcsos tortaforma alják kivajazom és megszórom liszttel (vagy kibélelem sütőpapírral). Belesimítom a masszát, és előmelegített sütőben 175 fokon kb. 30-35 perc alatt megsütöm. Másnap háromba vágom a piskótát. Elkészítem a grillázst: egy tepsit kivajazok. Egy vastag aljú serpenyőben a cukrot és a citromlevet elkezdem melegíteni, amikor az összes cukor folyékonyra karamellizálódott, hozzáadom az összevágott (nem kell nagyon apróra) mandulát, és addig melegítem, amíg a karamell kellően sötét lesz. Evőkanállal több kupacot rakok belőle a kivajazott tepsibe (ha egyben van egész, sokkal nehezebb felszedni). Ha kihűlt egy késsel felszedem a grillázst (nem baj, ha darabokban jön csak fel)., és durvára vágom. A tejszínhabot felverem a cukorral, és összekeverem a mascarponéval. Hozzáadom a grillázs felét. Ezzel a krémmel töltöm meg a tortát és kenem meg a külsejét. Pár órára beteszem a hűtőbe, hogy megszilárduljon. Ezután megszórom a tetejét és az oldalát a maradék grillázzsal. Én egy kis karamellszószt is csurgattam a tetejére, de ez csak elvakult karamell-mániásoknak ajánlott.

Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: