2009. február 18., szerda

Zellertorta

Fogyókúrés ebéd/vacsora ez is, mert 300 kcal alatt avn egy adag. Egyszer csináltam eddig, akkor arra jutottam, hogy jobb szeretem ha a zeller puhább. Ezért annyit változtatnék rajta, hogy felkarikázva tenném bele a zellerszárakat, és hosszabb időn át párolnám.

Hozzávalók:

  • 1 csomag leveles tészta
  • 60 dkg angolzeller
  • 2,5 dl tej
  • 2,5 dkg vaj
  • 2,5 dkg liszt
  • 2 egész tojás + 1 sárgája
  • 15 dkg sajt
  • egy marék mogyoró
  • kakukkfű, só, bors

A zeller leveleiből egy keveset megfonnyasztok egy serpenyőben. A megtisztított zellerszárakat pár percig főzöm. A vajból, lisztből, tejből besamelt készítek. Elkeverem benne az egész tojásokat, a reszelt sajtot és a zellerleveleket. Sóval, borssal, kakukkfűvel ízesítem. A sütőt 200 fokra előmelegítem. Egy tortaformát kibélelek a leveles tésztával, belesimítom a krémet. A tetejére teszem a zellerszárakat és megszórom a mogyoróval. Behajtom a tészta szélét, és megkenem a tojássárgájával. 30 percig sütöm.

4 fős adag, eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: