2011. február 1., kedd

Csirke sáfrányos fokhagymamártással

Újabb recept a gyors húsos ételek-ből, szokás szerint erősen csökkentett zsírtartalommal. Puszta kíváncsiságból kiszámoltam, hogy az eredetiben mennyi kalória van, köret nélkül 970kcal jött ki. Ami egy bányásznak vagy hasonlónak lehet, hogy okés, de az én fizikai aktivitásom meglehetősen távol áll a bányászokétól.

Úgyhogy zsírcsökkentés, 10 dkg vaj helyett 1-2 evőkanálnyi, sovány tejszín (és kevesebb) és az olaj elhagyása.

Hozzávalók:

  • 25 dkg csirkemell-filé
  • 5 dkg fokhagyma (kb. másfél fej)
  • 1-1,5 dl tejszín (jó a 10%-os is)
  • 2,5 dkg mandula
  • 1-2 evőkanál vaj
  • 1 csipet sáfrány (én egy zacskónyi kotányi sáfrányt beleraktam)
  • só, bors

A fokhagymát megtisztítom, és vagy

A. Egy serpenyőbe kevés vajon kicsit megpirítom, majd vizet/bort öntök alá és 15 percig párolom.

B. Forrósütőben, alufóliával lefedve 15-20 percig sütöm.

C. Ahogy a szakácskönyv írja: 15 percig, 5 dkg vajon lefedve, időnként megkavarva sütöm - ez szerintem fölöslegesen sok vaj, részemről leszavazós változat.

Közben kevés forró vizet öntök a sáfrányra, és a mandulát (barna héj nélkül, egyébként mindegy, hogy egyben van, szeletelt, vagy csíkokra vágott) serpenyőben szárazon megpirítom, majd beleteszem az aprítóba. Kevés vajon megpirítom a húst, és közben összeállítom a mártást. A darált mandula mellé dobom a megsült fokhagymagerezdeket, hozzáöntöm a sáfrányos vizet és a tejszínt, és simára turmixolom/darálom. Ha szükséges vízzel, vagy fehérborral hígítom a mártást, a húshoz öntöm, sózom, borsozom, és összeforralom. Rizs, bulgur, kuszkusz illik hozzá.

2 fős adag.

0 megjegyzés: