2012. szeptember 23., vasárnap

Cheddar sajtos keksz

IMG_8287

Végre nem csak churros sütésre használtam a keksz-kinyomómat. Még mindig nagyon elégedett vagyok az első-és-eddigi-egyetlen Martha Stewart könyvemmel. Ez egy déli cheddar sajtos keksz, ami a könyv szerint az ötvenes évek óta az egész országrészben ismert, és nem rendeznek nélküle koktélpartit. Cheddar, vaj és egy csipet chili. És elvileg jól záródó dobozban két hétig eláll. Én egy hétig jutottam, de csak azért mert “várj várj hagyj pár szemet a fotózáshoz, de most nincs energiám fotózni”.

Martha szerint nagyszerű ajándék egy doboz ezzel a keksszel töltve, de vigyázni kell, mert akinek egyszer ilyet adtunk, mindig ezt fogja követelni.

Hozzávalók:

  • 1,5 csésze liszt (kb. 3 dl)
  • 1 evőkanál mustár
  • 1 teáskanál só
  • késhegynyi chili
  • 11 dkg puha, felkockázott vaj
  • 17 dkg reszelt cheddar

A lisztet összekeverem a sóval és a chilivel, majd gyors mozdulatokkal (vagy robotgéppel) összedolgozom a vajjal, a mustárral és a reszelt sajttal. A tésztát keksz-kinyomóba töltöm, szalag alakú előtétet teszek bele, és sütőpapírral bélelt tepsibe csíkokat nyomok. A csíkokat kisebb darabokra vágom (lehet, hogy nem is nagyon kell vágni mert a csíkok maguktól is széttörhetnek), és 30 percre hűtőbe teszem. A sütőt előmelegítem 190 fokra, és kb. 15 perc alatt megsütöm a kekszeket.

Keksz-kinyomó hiányában a tésztát fóliába csomagolom, 30 percig hűtöm, majd kinyújtom, és mindenféle mintákat vágok/szaggatok belőle.

2 tepsinyi lesz belőle.

0 megjegyzés: