2013. május 23., csütörtök

Tejcsokoládés trüffeltorta

A hmm… 18. na jó 29. születésnapi tortám. Ami Levi harmadik tortája. Én választottam, de ő csinálta egyedül. Még egy továbblépési lehetőség van ebben a dologban, hogy ő dönti el, hogy mit süssön. Én csak a zászlókat csináltam. 18-at. :-)

Nagyon egyszerű torta egyébként, az alja egy csokoládéval tuningolt piskóta/kevert tészta, a teteje pedig… hát az maga a tökély. Ízre, állagra. mindenre. Csak a legfontosabb hozzávalók vannak benne: csokoládé, tejszín és mascarpone.

Hozzávalók:

a tésztához:

  • 2 tojás
  • 4 evőkanál cukor
  • 6 dkg liszt
  • 5 dkg fehércsokoládé

a krémhez:

  • 30 dkg tejcsokoládé
  • 20 dkg tejszín (habtejszín!)
  • 18 dkg mascarpone

a tetejére:

  • fehércsokoládé-forgácsok, zászlók…

A cukrot és a tojásokat habosra keverem (géppel, pár perc), beleszitálom a lisztet, és végül beleforgatom a megolvasztott, és kicsit lehűtött fehércsokoládét. Egy 18 cm-es kapcsos tortaforma alját kibélelem sütőpapírral. Beleöntöm a tésztát, és előmelegített sütőben, 180 fokon 20-25 perc alatt megsütöm. Hagyom teljesen kihűlni, majd kiszedem a formából. A formát elmosom, és visszateszem bele a tésztalapot.
A krémhez vízgőz fölött összeolvasztom a csokoládét és a tejszínt, és időnként megkeverve hagyom szinte teljesen lehűlni. Belekeverem a mascarponét, a krémet a tortára öntöm, és pár órára beteszem a hűtőbe. Tálalás előtt kiszedem a formából, és díszítem.

18 cm átmérőjű torta lesz belőle (a tészta elég 20-ashoz is, de ahhoz már nem árt kicsit több krém). Egy kis csokoládés szakácskönyv receptjét változtattuk meg fehércsokoládésról tejcsokoládésra.

2 megjegyzés:

Konyhavirtuóz írta...

Boldog szülinapot kívánok, gratulálok a nagykorúság eléréséhez! :)

Évi írta...

Hétvégén megcsináltam és mindenki odavolt érte! Nagyon köszi :)