2013. július 13., szombat

Céklakrém II.

Hasonló készült már sokszor. Most – bár nem látszik – némi extra ízesítő is került a cékla mellé, olyan ami-a-hűtőben-van alapon.
A céklát most csak főztem, nem volt kedvem a 30+ fokban egy icipici cékla miatt bekapcsolni a sütőt (még egy érv a grillezős mikró mellett, de megvárom, hogy ez bekrepáljon), de állítólag így is nagyon finom lett. Sőt. Szerintem céklát enni = földet enni, úgyhogy én még mindig kihagytam. Egyébként az egész annyi lett, ami a képen van, pont egy jó kis uzsonna egy főnek.

Ami a krémbe került:

  • egy kicsi cékla megsikálva, megfőzve
  • kapribogyó (kb. egy evőkanálnyi)
  • ecetes uborka (2-3 evőkanálnyi)
  • citrom/lime-lé
  • krémsajt
  • majonéz
  • snidling
  • só, bors

A megfőtt, kihűlt céklát meghámoztam, kis kockákra vágtam. Összekevertem a szintén feldarabolt kapribogyóval, uborkával, snidlinggel, pár kanál majonézzel és krémsajttal. Végül sóval, borssal és citromlével ízesítettem.
Átkanalaztam egy osztott dobozba, és mellé raktam némi tortillachipset a tunkoláshoz.
Kész is az uzsonna.

0 megjegyzés: