2014. április 5., szombat

Serpenyős pizza kelbimbóval – “Végigfőzni a Meatless-t”

Szörnyen le vagyok maradva az írással. Juhsajtos, kelbimbós, citromos pizza. ráadásul öntöttvas serpenyőben sütve. Furcsán hangzik elsőre, mi? Nekem másodikra is az volt, de valami szuper dolog kerekedett belőle, úgyhogy éljen a serpenyős pizza, éljen a kelbimbó!

Hozzávalók:

  • 1 adag pizzatészta
  • egy fél biocitrom nagyon vékony szeletekre vágva
  • 1 friss mozzarella golyó
  • 2-3 csésze leveleire szedett kelbimbó
  • 2/3 csésze reszelt juhsajt (eredetileg pecorino, én valami kemény magyar juhsajtot használtam)
  • kevés olívaolaj

A sütőt előmelegítem 230-250 fokra, és bekapcsolom a főzőlapot – közepesnél kicsit magasabb hőfokra. Előveszek egy nagyon nagy, vagy 2 kisebb öntöttvas serpenyőt, és kiolajozom az alját. Beleteszem a tésztát, lenyomom és kihúzkodom a széléig – akkor jó, ha amerikai típusú pizzára hasonlít a vastagsága. A tészta szélét megkenem olajjal. A mozzarellát szeletekre vágom, és a tésztára pakolom. Megszórom a juhsajt felével. A kelbimbó leveleket összekeverem a maradék juhsajttal és a pizzára szórom. A tetejére pakolom a citromszeleteket. 4-5 percig a főzőlapon sütöm, hogy kicsit megpiruljon az alja, majd kb. 10 perc alatt készre sütöm a sütőben.

2-3 adag lesz belőle.

0 megjegyzés: