2008. december 28., vasárnap

Karácsonyi levezetés - sütőtökös tészta


Tegnap főztem ezt az egyszerű tökös tésztát. Ahhoz képest, hogy kb 20 évig nem ettem sütőtököt, most legalább kéthetente az asztalra kerül. Kiderült, hogy nem a sütőben megsütés és kikanalazás az egyetlen felhasználási módja. A fűszerezést általában igen szűken mérem hozzá, ez a recept ritka kivétel, mert a tököt az igen karakteres ízű zsályával párosítja.
Hozzávalók:
  • egy közepes tök fele (~ 70-75 dkg)
  • 15 dkg húsos szalonna
  • 1 fej hagyma 
  • 2 csipet morzsolt zsálya
  • 1,5-2 dl tejszín
  • 50 dkg tészta (szerintem valamilyen szines illik ehhez)
  • 2 evőkanál olaj

A megpucolt tököt kis kockákra vágom.  Egy evőkanál olajon megfuttatom a tökkockákat. Sóval és a zsályával fűszerezem, majd kevés vízzel fedő alatt megpárolom. Közben megfőzöm a tésztát, és a felkockázott szalonnát a maradék evőkanál olajon kisütön. Miután megsültek a szalonnakockák, hozzáadom az apróra kockázott hagymát (ezt nekem legutóbb sikerült kihagyni). Miután a hagymát megdinszteltem, összekeverema szalonnás-hagymás keveréket és a tejszínt a tökkel. Egyet forralok rajta, majd tálalom.

A receptet Mirellenél találtam. Kicsit csökkentettem a zsírtartalmon, hogy a koleszterindiétámba egy icipicit könnyebben beilleszthető legyen. 5 fős adag

2 megjegyzés:

Fehérnyúl írta...

de jó, én ennek (szinte) a leveses változatát főztem meg :):)

Lilla írta...

az én töklevesemre is hasonlít :-) csak azzal a húsos szalonna a kapcsolódási pont :-)